Ska lägga klinker i hall och kök där parkett på 24kvadrat ligger nu.

Synd att slänga parketten tänker jag, är det normalt att sälja sådant på blocket eller vad gör man med sådant?

Allt ser rakt och fint ut som att det vore nytt trots 17år gammalt. Finns enstaka skador från fallna objekt.
 
Om det är limmat och inte "klick-parkett" så är det nog inte stor idé att spara...
 
C
Klickgolv brukar nog inte vara så hett på andrahandsmarknaden heller. Är det parkettstavar däremot är det helt klart säljbart om de är i OK skick.
 
Är det äkta parkett och framförallt i ädelträ så kan du definitivt sälja det. Är det däremot av nyare snitt av lamellskikt så är nog värdet noll eller nästan noll.
 
Det finns alltid folk med liten budget. Så det mesta går att sälja. Men det handlar nog inte om stora pengar.
 
S
För en vecka sedan hade jag köpt det till lekstugan, fick åka till K-rauta och köpa laminat istället. Hade definitivt köpt det om det var i närheten och priset legat mellan 500-750.
 
Går det att få loss i oskadat skick, testa att lägg ut på facebook marketplace.
Nytt går väl iaf på ca 7000kr så 2000kr tycker jag de kan va värt. Är de ingen som nappar sänk till 1500 sen till 1000.
100kr/kvm blir ju ändå 2400kr och då får man något billigt från Ikea.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.