Hejsan forumet,

Det har blivit dags att snygga till gästtoaletten, där finns bara toalett och handfat, inga öppna golvbrunnar. Det sitter idag ingen riktig våtrumstapet utan en sådan där lite strukturerad vanlig tapet som var populär i början på 70-talet.

Den sitter dock som berget så min fråga är om man kan kakla direkt på den eller om man ska lägga x antal timmar på att få bort den om det ska bli bra?
 
Fan med... trodde nästan det men man måste ju kolla så man inte gör för mycket. :)

Nåja, då behöver jag inte fundera på vad jag ska hitta på nästa helg iallfall... skönt. ;)

Tackar för svaret!
 
Det är gips på spånt under, funderade faktiskt på att byta ut gipsen när man ändå håller på. Toaletten är bara på 1,5kvm så det handlar inte om så mycket.

Alternativet blir troligen att spackla utav bara h-te för att få ordning på det gamla gipset efter att tapeten är borta.

Har ett biorumsprojekt som ska bli klart först, så jag ska tänka mycket o noga innan jag börjar. :)
 
Om det är ett så litet badrum så kostar det inte många kronor att sätta repgips. bygger 6mm.
Det är alltid skönt att slippa överdrivet spacklande. ;)
 
det är väl inget problem ta bort strukturen först blöt underpapperet med vatten utspätt med tapet klister så släpper allt papper sedan kan du kakla utan problem det är ju inget våtutrymme
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.