T Thohei skrev:
Vi kan väl höras, jag lämnade kontaktuppgift i andra konversationen!
Annars, undrar jag
- var man kan beställa just sådan du har,
- hur svårt det är att koppla ihop,
- hur ofta man behöver ”skrubba” rent ytorna,
- vilket bakteriedödande system du har
- om du har skimmer
- hur mycket tid du lägger på att underhålla den
Etc /Therese
 
Den
L Leif i Skåne skrev:
Jag ångrar inte att det blev en badtunna med bubbelbad bara. Dom spa jag sett blir fort solkiga i alla skrymslen.
I år blir det bara två tömningar med rengöring av helt släta ytor.
Ingenting slår att krypa ner i 40-42° Vatten en vinternatt Med en whiskey och spana efter satelliter.
Vad är skillnaden på badtunna med bubbel resp spa?
Jag är orolig det blir smuts/extrajobb runt och inuti munstyckena, som det är med inomhusbubbelbad. Men en säljare menar att när ett utomhusbad är vattenfyllt hela tiden så håller sig munstyckena rena/renare än i inomhusbadet. Ni som har bad med bubblor/jets, hur ser era kar ut efter ett tag? Är de solkiga och får en beläggning? Berätta gärna mer Leif om din erfarenhet och hänvisa gärna till ditt bad igen - har du lagt ut en bild?
 
Redigerat:
Vill inte kapa denna tråd och vill inte riskera att bli halshuggen med att starta en ny tråd om det redan finns en bra med mycket info....
Så, finns det någon bra tråd gällande val av Spabad, förutom denna ?
 
  • Gilla
Anton75
  • Laddar…
Detta var en bra tråd för spabad. Funderar på att skaffa ett och gräva ner det en bit samt bygga trädäck runt. Frågan är hur djupt vi behöver gräva och vilken som är lämpligt underlag? Det lutar åt ett Artesian för övrigt, verkar som om folk är nöjda med det
 
  • Gilla
Bjoerne
  • Laddar…
buspojken buspojken skrev:
Ja har ett Artesian, tror de är 212x212, markant större än de du sökte, men är oerhört nöjd, gav 76 för mitt, inklusive hemkörning installation lock kemikalier osv.
Vilken modell?
 
O Opus skrev:
Hej vi köpe ett Neptun family spa. Måste ändå säga att ett mer prisvärt spabad får man nog leta efter har haft det i ett år nu och är hel nöjd dom kostar såg jag idag 54900 kr tänkte först köpa ett viskan som på kampanj kostade 94500 kr men jag ångrar inte att vi tog ett neptun iaf
vilken modell köpte ni?
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Vi skaffade en måttbeställd spaapool i rostfritt stål istället för spabad.
Vi har inga bubblor eller jetstrålar, men inget vi saknar heller, tyst och varmt ska det vara.
[bild]
Hej, ser fantastiskt ut. Vart köpte du delarna ifrån?
 
B brbrbrb skrev:
Hej, ser fantastiskt ut. Vart köpte du delarna ifrån?
Tack, i inlägg #31 ser du min budget och inköpsställe:)
 
Tack Peter. Vart kommer själva rostfria stommen ifrån? Vilken kvalite på stålet krävs och tjocklek?
 
B brbrbrb skrev:
Tack Peter. Vart kommer själva rostfria stommen ifrån? Vilken kvalite på stålet krävs och tjocklek?
Jag köpte badet från en privatperson, men som arbetar med att konstruera rostfria tankar
till industrier.
Kommer inte ihåg exakt vilken kvalité det är, men det är 2,5mm syrafast med ytan
"2D (dull), Halvmatt grå yta"
 
Tror du han skulle vilja göra en till?
 
B brbrbrb skrev:
Tror du han skulle vilja göra en till?
Det kan han nog göra, om/när du bestämt dig, så kan jag kolla med honom om jag kan lämna ut hans nummer.
 
Härligt! Ska inte störa dig mer men kort fråga. Hur stor/djup är din pool?
 
B brbrbrb skrev:
Härligt! Ska inte störa dig mer men kort fråga. Hur stor/djup är din pool?
Här kommer ritningen, runt poolkanten har jag en 8cm träkant, så totala yttermåtten är 240x300cm.
Ritning av poolområde med måttangivelser, visar total yttermått på 240x300 cm och 8 cm träkant runtom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Här kommer ritningen, runt poolkanten har jag en 8cm träkant, så totala yttermåtten är 240x300cm.
[bild]
Tack för all information. Jag tittar och funderar samt kontaktar dig om/när set blir aktuellt. Det skulle vara i september! Tack ännu en gång
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.