Jag har fått en liner platssvetsad av en ledande firma i branschen, men tycker att resultatet ser väldigt dåligt ut, se bifogade bilder. Är det jag som är för petig eller är det dåligt gjort?
Har konfronterat firman och de menar att allt är gjort efter branschens regler. Hur vet jag vad som är rätt eller fel? Valde platssvetsad liner för jag ville ha en tjockare liner, men förväntade mig att fogarna var lite bättre dolda och att mosaikens linjer följes åt.
Är det någon som är bilder från era liner fogar?
Finns det en branschstandard och var hittar jag den?
 
  • Närbiild på en platssvetsad liner med ojämnt fördelade svarta och vita mosaikrutor och synliga fogar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närgränsad bild på en platssvetsad liner med synliga fogar och ojämna mosaiklinjer, vilket framstår som dåligt utfört arbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörn av en pool med platssvetsad liner, mosaikmönster med synliga skarvar och ojämn fogning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon branschstandard finns inte vad jag vet och jag har svårt stt se hur man ska kunna göra mönsterpassningen avsevärt bättre, mönstret är ju inte symetriskt annat än på stora avstånd.

Föreslår att du ställer frågan på poolforum.se där det finns många som har platssvetsad liner.

Om det är till någon tröst kan jag garantera att du inte ser dessa saker när du fyllt vatten och badar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.