Staffans2000
Japp!

Var någonstans kan jag köpa alkohol över 90%?

Perikles
 
Staffans2000
Vad tusan händer? ,Nyss såg jag ett inlägg om tandläkarsprit. Nu är det borta. Dilerium tremens och halusinationer. Jösses.

Kjells varor går väl inte att förtära utan men?
 
R
I Italien säljer de 95,6% sprit i mataffärerna för användning till bla limoncello.
Sett något liknande i polen, annars kanske det finns någon lokal förmåga i din bekantskapskrets som kan hjälpa dig?
 
T-Röd?
 
Går att köpa överallt utom dagiset och lågstadieskolan och baptistbönehuset.........;)

Fast finkelhalten varierar ju beroende på tillverkarens kolfilter.
 
  • Gilla
tommib och 2 till
  • Laddar…
Vad är det för alkohol du behöver egentligen? Metanol (träsprit), etanol eller isopropanol (IPA).
 
Staffans2000
Det står i överskiften. -"för tinktur". Drickbar.
 
Men med över 90% så bränner du ju slemhinnorna:thinking:
Köp E85 och slå i 8% vatten och en hel del rapsolja. Skilj av underfasen i en separertratt och kör genom aktivt kol så har du en >90+%:p. Men skynda dig! Sommar-E85 är bäst för den innehåller mindre bensin...
 
  • Gilla
Needas
  • Laddar…
G gnuttisch skrev:
[länk]
Vad roligt. En flaska utan tillsatser. Är det vakuum eller bara luft i den? Äsch, vakuum givetvis... Luft är ju nånting... Men en hel hundring...?
 
Destillationsapparat i rostfritt stål mot svart bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Needas och 2 till
  • Laddar…
Var är internet när man behöver det egentligen? På 80-talet så annonserades det friskt i t.ex. Expressen om bojen "Bränningen". En svartvit animerad bild på en liten boj i rostfritt som guppade i brisen med ett rör som stack upp med lite slangar som @lordis inlägg. Väldigt dyr boj dock om man jämförde med konkurrenterna...:p
 
För många år sedan fick jag en halvflaska 96% sprit av en bekant som hade diabetes. Jag skulle ha till rengöring av fotolinser bland annat. Gick inte att köpa utan recept på apoteket.

Jag har kvar flaskan än, med halva innehållet kvar, men det är väl kräkmedel i medicinsk sprit? jag har aldrig provat att göra grogg av det.
 
Staffans2000
Det går alldeles utmärkt att dricka. Tänk bara på skillnaden mellan volym och viktprocent. Under sjuttiotalets slut "råkade" en kompis få tag på en kartong 96% finsprit. Broderligt delade han med sig av innehållet. Det blev en munter helg!

Så är det någon som har en panna på lut, köper jag den gärna! Alkoholen skall användas för att extrahera verksamma beståndsdelar ur örter.
 
  • Gilla
Mikasw
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.