Eneloop, GP recyko, Panasonic mfl. Ta några som är "ready use" och minst 2000mAh. Då borde ni kunna köra lika länge som på Peltors original.
 
Du kan köpa laddare med hörselskydden. Då slipper du plocka ut batterierna för att ladda.
 
G-83 G-83 skrev:
Du kan köpa laddare med hörselskydden. Då slipper du plocka ut batterierna för att ladda.
Men hur funkar det när man laddar? Måste ju rimligtvis sätta lurarna m laddsladd i uttag? Jag tänkte mig mer att man bara byter batterier?
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
Men hur funkar det när man laddar? Måste ju rimligtvis sätta lurarna m laddsladd i uttag? Jag tänkte mig mer att man bara byter batterier?
Jag har gått över till lösa laddningsbara batterier enligt tipset ovan. Den medföljande laddaren tog för lång tid på sig för att ladda.
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
Men hur funkar det när man laddar? Måste ju rimligtvis sätta lurarna m laddsladd i uttag? Jag tänkte mig mer att man bara byter batterier?
Jag är på ditt lag. Har ett gäng uppladdade som jag bara byter mot när det tar slut.
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
Men hur funkar det när man laddar? Måste ju rimligtvis sätta lurarna m laddsladd i uttag? Jag tänkte mig mer att man bara byter batterier?
Tänkte att man laddar på natten. Har själv inte laddaren till mina så jag har inte koll på hur lång tid det tar att ladda.

Lurarna säger ”low battery” i väldigt god tid så batterierna tar inte slut utan förvarning.
 
G-83 G-83 skrev:
Tänkte att man laddar på natten. Har själv inte laddaren till mina så jag har inte koll på hur lång tid det tar att ladda.

Lurarna säger ”low battery” i väldigt god tid så batterierna tar inte slut utan förvarning.
Det fungerar absolut. Behöver inte laddas varje natt heller, så skulle man glömma en natt är inte hela världen.
Har bara haft lurar med "fasta" batterier och det är hur smidigt som helst.
Enda nackdelen är om man ska använda dem flera dagar på platser där det absolut inte finns möjlighet till laddning.
 
Gällande vanliga laddbara AA så hade jag valt ikea.
Varför? Dels har de en rätt stor laddare (Ladda, 12 kanaler) som har en dörr så den skyddas lite bättre från damm och bös. Sekundärt så är deras batterier tillverkade i japan, vilket innebär att de är från samma fabrik som eneloop vilka folk lovordar. Och ikea är sjukt prispressade i jämförelse.
299;- för laddaren och 69;- för fyra batterier på 2450mAh vilket betyder att en fullstackad laddare går på 506;-... (plus 49;- för en stor köttbullemeny...)
 
Redigerat:
  • Gilla
kristofo och 2 till
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Skaffa en bra laddare till dina celler, en som bevakar varje cell för sig, t.ex. den här:
[länk]
Fixat! Ska bli spännande att testa!
 
R Robert-san01 skrev:
Peltor Alert WS XP eller XPi.

Du kan sluta leta nu...
Absolut! Har ett par sådana på jobbet, hade dem på flyget ned till Spanien, ljudlöst från allt barnskrik! Samt en skön P3 dokumentär, dyra kanske, men bäst!
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Nya xpi finns att beställa nu! Blir nyköp för mig så ja nästan slitit ut mina nuvarande xpi:rolleyes:


[länk]
3M är inte blyga när det gäller prissättningen... Nästan så det var väntat då de börjat rea gula XPi.
 
Laddaren ovan är bra, har en sådan. Kan absolut rekommenderas. Har du behov får du gärna låna min om leveransen dröjer.

Köp batterierna på IKEA, men köp dem som är 2450 mAh. (Finns 1000 mAh också).
 
Har köpt laddare etc från Holland enligt tidigare länk. Kommer när som helst. Något från Ikea blir det inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.