Hejsan,

Vi kommer att ha en takhöjd på 5,6 m i vardagsrummet och MÅSTE därför ha en HÖG julgran! ::) Frågan är bara var jag kan få tag på en gran som är runt 4,5 m hög, helst ännu högre? En äkta gran är ej ett alternativ. :)

Tack på förhand!
Mvh Anna
 
Försök få reda på en leverantör av "fusk" granar, såg att Elkedjan och Lantmännen har. De borde kunna ta hem en åt dig om det finns i deras leverantörs sortiment.

/FlitigaLisa

PS Hittade detta på webben, visserligen är den största 240 cm men de kanske har annat om man ringer... http://www.tropal.nu/shop/jul.htm
 
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig men jag hoppas att du får tag på en för det kommer bli urläckert!!!!! :D
 
FlitigaLisa skrev:
Hittade detta på webben, visserligen är den största 240 cm men de kanske har annat om man ringer... [länk]
Tack för tipset! De har ju en som är 450 cm hög. :D Dock kostar den 4589 kr. :surprised:

skogshydda skrev:
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig men jag hoppas att du får tag på en för det kommer bli urläckert!!!!! :D
Tack för din uppmuntran! Jag tror också att det kommer bli riktigt häftigt med en jättegran.

Någon som vet var man hittar en billigare gran i den storlek jag söker? ;)
Mvh Anna
 
vi har 4.20 och har beställt vår gran som är 4 m av en bonde.

ett tipps! kontakta ananrs de som säljer granar
 
Fast Anna vill inte ha äkta gran...

Vi hade för två år sen (firar jul här varannat år) en gran på 3,5 m, hade sån tur att den fanns utanför Maxi och inte kostade mer än en vanlig gran! Får se om jag har samma tur i år... Jag kan meddela att det är inte helt lätt att få hem en sån stor gran...

/FlitigaLisa
 
"Dock kostar den 4589 kr. "

Du får nog betala det priset för en BRA konstgjord gran i den storleken, för det tillverkas ju inte så många som är i den höjden.

Vet inte om det blir bra, men om man tar tex fyra vanliga för 300Kr/st och sedan gör en egen med hjälp av kraftig ståltråd och grenar från de olika granarna med en "original" gran högst upp och sedan stommen av två andra under denna och endast klippta "grenar" från den fjärde, för att få lite bredd nertill.
Du struntar i topparna från de som kommer under den första och använder bara de delar med rör för att få upp höjden.
 
Tack för era tips! :)

Nej, jag vill som sagt inte ha en äkta gran, tycker de barrar alldeles för mycket.

thomas33: Jo, jag är medveten om att en gran i den storlek jag söker kommer att kosta en del, men jag hade nog inte tänkt lägga ut SÅ mycket pengar på en gran. Det var ett väldigt kreativt tips du hade. Nog för att jag är lite pysslig av mig men jag tror tyvärr inte att jag kan få till det lika bra som att köpa en färdig gran. ;)

Mvh Anna
 
Vi har oxå en 5 meter högt, och med en stor gran så blev det riktigt bra, vi såg granen var vi än var i huset. Blev lite nostalgisk här o letade fram en bild.

Dock tror jag inte du behöver en så hög gran som du skriver, vår var väl kanske 3-3,5 meter.
Lycka till med att fixa din gran!

IMGP0911.JPG

/ Fredrik
 
FreSve skrev:
Vi har oxå en 5 meter högt, och med en stor gran så blev det riktigt bra, vi såg granen var vi än var i huset. Blev lite nostalgisk här o letade fram en bild.
Tack för din inspirationsbild! Nu är jag ännu mer övertygad om att det kommer att bli kanon med en hög gran i vardagsrummet.

Mvh Anna
 
är det någon som handlat en gran därifrån? Jag undrar ifall barren ser ut som riktig barr fast är i plast eller ifall de är i plasttyg som klippts i remsor(om ni förstår vad jag menar?)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.