Oljade in lite trägrejer men hann uppenbarligen inte torka bort överskottet tillräckligt fort. Nu är det riktigt kletigt. Förvisso har detta inte stått o dragit tillräckligt länge för att säga "hur illa det blev" men vad gör jag om klibbet inte försvinner? :O

Tack på förhand!
 
det lär torka ut till den grad då det inte längre är klibbigt, annars kanske spola med ljummet vatten fungerar
 
Prova terpentin!

Gammal fråga men jag skriver ett svar om någon letar det, som jag gjorde...
I färgaffären var personalen ung och försökte googla fram hur man gör. Det hade jag redan gjort, så det blev inga bättre svar. Slipa bort överskottet föreslogs, men det går inte att slipa halvtorkad klibbig olja.

Gjorde sedan ett experiment, som fungerade: fukta en trasa med terpentin, inte för mycket, bara så att trasan glider och inte klibbar. Det går att gnugga bort den klibbiga överskotts oljan på så sätt.
 
  • Gilla
Titti65
  • Laddar…
Absolut inte min expertis här - men skulle inte lite absol kunna fungera?
 
Absol suger upp vätska, knappast klibbig halvtorkad olja. Men sepnurs tips låter rätt.
 
S Strontus skrev:
Absol suger upp vätska, knappast klibbig halvtorkad olja. Men sepnurs tips låter rätt.
Absol tar även klibbig olja. Man häller ut på det klibbiga området och låter det verkar ett dygn. Sen borstar man ut det på området, så att det smulas sönder och låter verka lite till. Man kan även hälla på mer Absol.
Det suger i alla fall upp hydrauloljefläckar på betonggolv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.