Finns det ingen som har erfarenhet av att bygga Värsåsvillan? Vi har fastnat för ett hus i Borgenhardserien men vill ha synpunkter på Värsåsvillan som företag innan vi bestämmer oss. Bra eller dåligt?

Viola igen!
 
Kolla denna tråden:

http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb...rkare;action=display;num=1056395215;start=3#3

De Värsåshus jag tittat på har jag inte varit imponerad av. Men det beror till stor del på hantverkarna. Dålig finnish mm.

Vad jag har hört så använder de sig av kanska klena dimensioner och att det är ett budget hus.

Men det kan variera mycket beroende på vilka hantverkare du får tag på så ta mina kommentarer med en nypa salt, de är endast mina åsikter. :surprised:
 
I början av våra husplaner så var vi intresserade av Värsåsvillan efter att varit på husexpo. Vi har begärde kalkyl 2 gånger, men utan resultat...
Så det fick vara! Sen är det ju som din fråga lyder: "varför så tyst om Värsåsvillan"? För att inga bygger med dem? Man ser ytterst sällan deras skyltar ute på byggarbetsplatser...
För oss blir det Eksjöhus!
 
Vílket Eksjöhus ska ni bygga?
 
Rodge68 och BUMBI

Tack för det ni kunnat ge i information.
Vad vi kan se har inte Värsåsvillan klenare dimensioner än många andra hustillverkare.
Det finns ju olika standard på husen. Värsåsvillan bygger fritidshus också. Det hus vi tittat på är villa för åretruntboende och ingår i en serie som heter Borgenhard och det verkar inte vara ngt budgethus. Den har högre standard än den vanliga husserien.
Vi har tänkt bygga nyckelfärdigt och har fått kalkyler på tre olika Värsåsvillor. Det fick vi snabbt men det är ju enkla kalkyler så man får ta dem med en nypa salt. Vi har gott om tid på oss och tänker inte hasta iväg.

Vi har fått en hel del information men man hungrar alltid efter mer. Framförallt vill vi ju höra om erfarenheter när det gäller företaget och kontakten med dem. Hur nöjda är dom som byggt osv. Vi är glada för all information vi kan få.
 
Jag skulle ändå råda Er att inte låsa Er fast vid just en leverantör. Fråga flera, de flesta kan ju tillverka liknande hus. Mig veteligen så så har Värsåsvillan inga nyckelfärdiga hus att sälja, så då kan man lika gärna fråga t.ex. Eksjöhus, Vallsjöhus, Fiskarheden mfl.

;D
 
Prinsessan, vi skall bygga Lyckan ur egnahem serien.
 
Vi har tittat noga i massor av huskataloger. Naturligtvis är vi inte låsta vid Värsåsvillan men det vi hittat passar perfekt i planlösning och storlek. Även Exteriört tilltalar oss Borgenhard-serien.
Har tidigare byggt själva för många år sedan och bor nu i vårt andra hus (ej självbygge) och har noga tänkt igenom vad vi vill ha och vad det får kosta.
 
Rodge68 skrev:
Mig veteligen så så har Värsåsvillan inga nyckelfärdiga hus att sälja, så då kan man lika gärna fråga t.ex. Eksjöhus, Vallsjöhus, Fiskarheden mfl.

;D
Det går att få nyckelfärdiga hus från Värsåsvillan om man vill det.
 
Det huset/bygget jag sett från Värsåsvillan har från början bara varit fel.
Själva byggherren valde att ta "sin" grundkille istället för Värsåsvillan's... Det resulterade i en grund som var ojämn, på vissa ställen var det 10 cm höjdskillnad.....
Husresningen tog över 3 hela dagar pga grunden...
Golvvärmen funkade inte....
I och med att grunden var "sne" så blev väggar inte direkt raka....
Vattenläcka har huset oxå haft.....
Jag tror dock att i grund och botten så beror alla fel på just grunden!!!!
Hade dem valt den grundkillen som snickarna rekommenderade hade problemen varit betydligt mindre...
 
Bob_the_builder
Marachinos skrev:
Hade dem valt den grundkillen som snickarna rekommenderade hade problemen varit betydligt mindre...
Jag blev bara tvungen att citera ett inlägg jag läste här någonstans för någon månad sedan:

"Objection! The witness is speculating, your Honour!" :D
 
Vivi skrev:
Viola: vilka hus är det ni fastnat för och vad har ni fått för priser på dem?
Håller med om att Borgenhardt har snyggt utseende exteriört!
Tittade först på funkishusen men kom fram till att dessa var för kala (vi vill ha lite mys) och dessutom för dyra.
Fastnade sedan för Borgenhard G 167 med stor "mysfaktor" . Gillar planlösningen med särskilt plus för att trappan inte placerats i hallen samt att det finns sovrum/badrum i nedre plan (Vi är 50+ och blir bara äldre och det här har vi tänkt skall bli vår sista flytt). Det finns också bra med förvaringsutrymmen.
Tänkte ta bort arbetsrummet och införliva det i vardagsrummet.

Utan ev. ändringar har vi fått ett pris på 2 280 300:-
Då tillkommer tomt och anslutningsavgifter. (Östergötland)
 
Schakt ingår inte men däremot grundläggning (Platta mark m. golvvärme) 211 000:- ;)
 
...men fortfarande ingen som byggt eller håller på att bygga Borgenhard?

Vi vill höra mera!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.