Hej !

Vi har ett Ikea faktum-kök som vi gillar starkt men nu har den integrerade kyl/frysen gått sönder och vi står nu inför problemet att hitta nya vitvaror som passar in i den gamla stommen med de aktuella luckorna. Måtten för skåpet är totalt h157 fördelat på frys med h67 och kyl med h90. Bredden på skåpet är ca 54. Tacksam för tips på produkter som passar rätt i stommen och där vi kan behålla luckorna på utsidan.
 
M Villa Minkhe skrev:
Hej !

Vi har ett Ikea faktum-kök som vi gillar starkt men nu har den integrerade kyl/frysen gått sönder och vi står nu inför problemet att hitta nya vitvaror som passar in i den gamla stommen med de aktuella luckorna. Måtten för skåpet är totalt h157 fördelat på frys med h67 och kyl med h90. Bredden på skåpet är ca 54. Tacksam för tips på produkter som passar rätt i stommen och där vi kan behålla luckorna på utsidan.
Antar att ni kollat med IKEA?
 
Ikeas råkall kanske?
Du får verifiera mot måtten i monteringsanvisningen då jag inte vet om måtten du hänvisar till är för luckorna eller kylskåpet.
 
  • Gilla
MrMinkhe
  • Laddar…
J Johan456 skrev:
Antar att ni kollat med IKEA?
Har försökt hitta något
 
Ikea har troligen inte hittat på en egen måttstandard för vitvaror utan utgår från befintliga prylar.
 
  • Gilla
MrMinkhe
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Ikea har troligen inte hittat på en egen måttstandard för vitvaror utan utgår från befintliga prylar.
Tack !
 
A
det är nästan omöjligt att byta ut äldre integrerade kyl/frysar
dels har höjderna ändrats och dels har fördelningen på kyl resp frys storlek ändrats.
Man måste ha lite tur för att hitta ersättningsprodukter
 
  • Gilla
MrMinkhe
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
det är nästan omöjligt att byta ut äldre integrerade kyl/frysar
dels har höjderna ändrats och dels har fördelningen på kyl resp frys storlek ändrats.
Man måste ha lite tur för att hitta ersättningsprodukter
Har förstått det. Ska ta en tur till Ikea och se om de har något vi kan köpa som ersättare
 
Jag är nyfiken på vad IKEA svarar
 
  • Gilla
MrMinkhe
  • Laddar…
B beqen skrev:
Jag är nyfiken på vad IKEA svarar
Återkommer
 
M Villa Minkhe skrev:
Återkommer
Hej! Vad svarade Ikea? Jag står inför exakt samma utmaning. Hur löste du det?
 
M Villa Minkhe skrev:
Återkommer
Har installerat 2 skåp av modellen Råkall. Funkade kanon.
 
L lena by skrev:
Hej! Vad svarade Ikea? Jag står inför exakt samma utmaning. Hur löste du det?
Har installerat 2 skåp av modellen Råkall. Funkade kanon. Sämre med alternativ för ugnen som också havererade i samma veva men vi får specialbeställa en dörr till överskåpet så är allt löst
 
M Villa Minkhe skrev:
Har förstått det. Ska ta en tur till Ikea och se om de har något vi kan köpa som ersättare
Har installerat 2 skåp av modellen Råkall. Funkade kanon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.