hej!

jag håller på och renoverar ett källarrum som så småningom skall fungera som ett ljudisolerat rum för musikinspelning. källargolvet är av betong och behöver förmodligen slipas till lite innan man lägger något på golvet. jag undrar om det är vettigt att tejpa en heltäckningsmatta direkt på betonggolvet eller om man bör fixa någon stomme (reglar) med plattor på och sedan lägga in mattan. isf vad skall man använda för plattor? det är rätt lågt till tak i källaren så på sitt sätt vore det bra om man kunde undvika en stomme. ser fram mot lite tips...
 
Hej!

En heltäckningsmatta med plastad undersida blir väl inte så bra i en källare. Det möglar lätt. Däremot kan man använda sig av nålfiltsmatta. Den andas så att fukten kan ta vägen någonstans.

Ziro
 
jo det är vad jag har fått höra. i princip kan man enligt golvkillen jag pratat med bara tejpa på mattan. på så sätt kan den "andas".
 
Lägg platon på golvet, dra upp en sockel mot väggen, sen golvskivor ovanpå platonmattan. Det blir ett bra och ventilerat undergolv för heltäckningsmatta....som också tillåter tjocka och mjuka mattor, eftersom golvet redan är ventilerat. Total bygghöjd blir väl runt 3cm inkl. matta.
 
Varför inte klinkra?
 
k k k k kallt?

;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.