Renoverar ett hus från 1920. Allt behöver göras typ...Huset har nu fått nya rör. Fick sanera bort asbestgolv som även hade asbest i lim. Blir därför lite fundersam ang 2 andra material.
1/Garagegolvet. Vad är detta för material tro? Är ganska mjukt.
2/ trodde det var en våtrumsmatta i större badrummet, men när jag river loss en bit känns den mer som tapet...

Kan jag andas ut angående asbest i dessa material tro. Har inte hört talas om att asbest finns i våtrumstapet. Tunn, böjbar o lätt att riva av. Kanske ska jag elda på en bit?

Flera personer har undrat vad det är som nu ligger som garagegolv direkt mot marken. Någon som vet?
 
  • Bit av material som liknar tapet eller våtrumsmatta på ett trägolv, används för identifiering i renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammalt slitet och mjukt garagegolv med oregelbunden yta och sprickor, kan vara ett äldre material.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på ett blått, mjukt material med växtmönster som misstänks vara gammalt garagegolv eller våtrumsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 1 ser ut som asbestmatta som brukar sitta som brandskydd i pannrum och bakom elcentraler. Eller är det baksidan av tapeten?
 
useless useless skrev:
Bild 1 ser ut som asbestmatta som brukar sitta som brandskydd i pannrum och bakom elcentraler. Eller är det baksidan av tapeten?
Japp,, blåmönstrad framsida o baksida tapet på bild.
 
Ok. Då är det med största sannolikhet inte asbest i den iallafall.
 
  • Gilla
Joselifine
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.