Hej

Skulle vilja ha lite tips på fästanordning till en formatsåg, Hammer C3, för att fästa arbetsstycket i bordet.

Felders excenternedhållare ser ju väldigt trevlig ut, men är också ganska dyr.

Någon som provat vanliga festool-tvingar? De som används i skenorna.

Har sett att Marius Hornberger använder en tving som ser "vanlig" ut, någon som vet vilken?
 
Att tänka på är att skenan som är i justerbordet är större än de övriga spåren, jag vet att i de mindre spåren fungerar festool tvingarna bra, testade bara som hastighast med spåret i justerbordet och de kändes inte bra, tror spåret är 10mm istället för 8.

Har Felders excenderspännare men ingen erfarenhet av den än, dock kan jag säga att det är ett redigt gediget bygge, väger rejält. Har du vägarna förbi Västervik kan du kika på det.
 
  • Gilla
erikssonandreas
  • Laddar…
devizion devizion skrev:
Att tänka på är att skenan som är i justerbordet är större än de övriga spåren, jag vet att i de mindre spåren fungerar festool tvingarna bra, testade bara som hastighast med spåret i justerbordet och de kändes inte bra, tror spåret är 10mm istället för 8.

Har Felders excenderspännare men ingen erfarenhet av den än, dock kan jag säga att det är ett redigt gediget bygge, väger rejält. Har du vägarna förbi Västervik kan du kika på det.
Har beställt en excenterhållare från felder idag! Ska bli spännande
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Titta även på fritz and franz jig för mindre bitar.
 
katos katos skrev:
Titta även på fritz and franz jig för mindre bitar.
Japp, har byggt en egen sån, fungerar klockrent!
 
  • Gilla
katos
  • Laddar…
Har du lust att lägga upp en bild på din fritz/franz-jig? Behöver inspiration inför eget bygge för Hammer B3.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.