I Sjöbergs området har kommunen planlagda tomter som säljs för c:a 800.000 kr plus anslutningsavgift c:a 100.000 kr. Förvisso sluttningstomter men det går nog att bygga finna hus på sådana med.  Lycka till :) :) :)
 
familjen Bygg - jag har skickat direkt meddelande till dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Jobbigt nog FINNS INTE tomtkö ens här i Sollentuna...
 
Rättelse!!!

Tomterna i Sollentuna lär visst inte vara avsedda för vem som helst....; den informationen hade jag inte utan trodde att det gällde privatperson som privatperson. Sorry! :'(
 
oj jösses - jag blir verkligen mer o mer less på denna kommun... ??? >:( :'(
Familjen Bygg - snälla kan du skicka ett direkt meddelande o förklara??
Jag har pratat med kommunen igen o han hävdade att mina uppgifter måste vara vääääääldigt gamla för just nu säljs tomter för ca 1,7-2,3 miljoner i Sollentuna, i ett visst område som är toppen attraktivt bla bla bla
Kändes dock som han satt på info som han inte ville ge mig...

 
GirlWonder och alla andra.

Gräddfil finns inte bara hos Vivo... :surprised: :surprised: :surprised:
 
nu är jag helt vilse...

OM inte jag hittar någon privatperson som vill sälja (jag har ringt...) samt att kommunen är ofrivilliga att sälja tomt till mig - vart föreslår du då att jag skall få tag på en tomt?

För mig som aldrig gjort detta förrut känner bara till "ICA & VIVO" = privatpersoner & kommunen. FINNS DET ANDRA STÄLLEN????

Återigen - MYCKET TACKSAM för all information...
 
Nej, några andra än de som är fastighetsägare lär väl inte vara aktuellt. Så det är bara att leta efter sådana och hoppas att de vill sälja till dig.

Det sämsta du kan göra - för du blir bara arg - är att gå till en kommun och be att få titta på handlingar kring alla sålda kommunala tomter sedan två år tillbaka. Det du kommer att hitta är nämligen ingen kul läsning; antalet "vanliga" medborgare som stått i tomtkö brukar det finnas få av, men antalet "gräddisar" dessto fler >:(

Lycka till!
 
Du har inte funderat på att söka dig utanför kommungränsen?

Om ni absolut vill bygga nytt men inte hittar tomt så kanske man måste leta i lite större cirklar, tyvärr.

Eller börja leta fritidshus som man kan riva. Vet ej hur mycket sånt det finns kvar i Sollentuna.

Ett litet tips om ni hittar ett sånt objekt, det kan vara bra att hålla tyst om rivandet. En kompis hittade en bra tomt med en liten stuga på, kontaktade ägaren och kom överens om köp. När han talade om att han skulle jämna alltsammans med marken för att bygga nytt blev det tvärnobben och gubben sålde till en annan.
Och javisst, denna har också rivit och byggt nytt ;D
 
Tack Familjen Bygg - kommunen är verkligen ingen rolig att ha att göra med, känns som de dribblar en fram o tillbaks...

Vad jag inte förstår är att när det är så mycket snack om att kommunerna behöver pengar, underskott etc - varför då inte sälja av mer tomter o på så sätt få in flera miljomer till????

Frasse - letar efter rivningsobjekt lika mycket som tomter, men det är ont om dem också tyvärr...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.