Hej! Ni vet när man kan bli så där less på att söka information? Sånt som lätt händer när varje sökning eller fråga leder till nya infallsvinklar och input.

Kortfattat: jag inhandlade ett uppblåsbart spabad igår, Lay z spa Riviera. Fyllde med kommunalt vatten. Vill hitta en bra nivå för hur jag ska underhåll detta bad med kemikalier för att slippa byta vatten ofta. Tänker att det finns många därute som börjat i uppblåsbart spa träsket som helt enkelt kan rabbla ut hur ni gått till väga?

Tilläggas att jag redan nu verkar trasslat till det. Ville göra bra men pga ensam hemma med badpeppade barn var det angeläget med att komma igång snabbt. I butiken som badet inhandlades fanns ingen att rådfråga och ett väldigt urplockat sortiment av kemikalier. Haffade en förp tabletter med snabbklor från mspa samt teststickor på väg ut. Slängde i en tablett snabbklor i en flottör (1 tablett passade bra med vattenvolymen) igår kväll. I morse badade vi. Kollade med testaticka innan och hade då för lågt pH och för högt klor (max på stickan). Hade läst någonstans att man skulle lägga i klor efter varje bad och la då ner ytterligare en klortablett med följden ännu högre klorhalt. Urkorkat förstås.

Med andra ord! Snälla hjälp!
 
Kör bara snabbklor och har inte behövt byta vatten än på 3 veckor.
Finns små mätstickor som mäter klorhalt, ph och alkalitet samtidigt.
Rengör filtret ofta och byt vid behov.
 
  • Gilla
nubyggervi
  • Laddar…
Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
Kör bara snabbklor och har inte behövt byta vatten än på 3 veckor.
Finns små mätstickor som mäter klorhalt, ph och alkalitet samtidigt.
Rengör filtret ofta och byt vid behov.
kör du snabbklor både före och efter bad?
 
N nubyggervi skrev:
kör du snabbklor både före och efter bad?
Efter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.