Hej, nu har vår dotter försökt att starta klipparen.
Men snöret gick av, jag skruvade upp för att se hur allting såg ut.
(Har aldrig skruvat upp en gräsklippare förut)
Men var fäster man i så fall ett nytt start snöre? Och hur monterar man det?

Tack på förhand!!
 
  • Öppen gräsklippare med avbrutet startsnöre och synlig svänghjul och fjädermekanism.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
På insidan av kåpan som täcker fläkten måste det finnas mer grejer, där tror jag snöret skall fästas.
 
  • Gilla
Cheesen
  • Laddar…
Jag såg den direkt efter jag postade inlägget
Så nu är det åtgärdat...

Nu är det bara den andra lilla detaljen, snöret åker inte in igen... vad ska man göra då?
(Ska köpa en ny klippare till nästa år. Men har precis köpt hus.)
 
För mer specifika tips bör du posta en bild på delarna under kåpan. Där finns en skiva som snöret rullas upp på, en mekanism som greppar in i hylsan som syns på din bild och en fjäder som spänns när du drar ut snöret. Det brukar vara lite pyssel med att spänna fjädern, få skivan på plats och rulla på snöret. Men det går under förutsättning att ingenting gått sönder.
 
A Avemo skrev:
För mer specifika tips bör du posta en bild på delarna under kåpan. Där finns en skiva som snöret rullas upp på, en mekanism som greppar in i hylsan som syns på din bild och en fjäder som spänns när du drar ut snöret. Det brukar vara lite pyssel med att spänna fjädern, få skivan på plats och rulla på snöret. Men det går under förutsättning att ingenting gått sönder.
Tacksam för svar, jag ska ta en titt igen på det där.
Återkommer med bild om de inte går ihop
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.