Har nyss köpt en Lyfco E1800 Wifi robotgräsklippare. I avsaknad av support från leverantören så ställer jag 2 frågor genom detta forum:
1) I manualen står det att man skall se till att lägga en rak linje på åtminstone 2,5 meter framför laddstationen.
Innebär det att man skall lägga kabeln rakt ut från laddstationen 2,5 meter och därefter tillbaka mot avgränsningskabeln eller betyder det att det skall vara fritt utrymme 2,5 meter framför laddstationen?
2) När man skall markera kantklippning (line) satt till "på" - innebär asterisken som dyker upp när man tryckt på grön knapp efter vald dag att kantklippningen är på? (Asterisk bakom dag = "på" ("line on"), ingen asterisk = "av" ("line off"?
 
Dessa klippare kryper längs begränsningskabeln vid hemgång/utgång, och gissar på att den måste få gå "ostörd" utan kurvor rakt emot laddstation.

Som jag tolkar manualen så går du rakt ut med beg.kabeln (som då löper under laddstation) de spec. 2,5 m, sedan går kabeln vidare längs kanten på din tomt.
Den andra delen av beg. kablen går ut på baksidan av laddare och längs kanten på tomten.

Fråga 2 - ingen aning.

Surt att denna firma kränger prylar för 8000 kr som de sedan inte kan supporta på ett vettigt sätt.
 
Hyggligt av dig att besvara min fråga. Jag har lagt kabeln precis som du skriver - rakt ut - därefter med bara någon centimeters mellanrum tillbaka mot klipparens motsatta sida dvs vänstra sida sett framifrån och därefter till tomtgränsen o vidare runt hela tomten. Tråden kommer tillbaka på klipparens högra sida. På ett sätt kanske motsols men klipparen kantklipper medsols o hittar hem till laddstationen utan problem. Även det medsols.
Då tror jag mig förstå av din kommentar att jag har lagt trådens fixar rätt.
Ett problem som kvarstår är att jag vill att klipparen skall passera igenom en lucka som jag har tagit upp i sen spaljé. Har du någon ide hur man gör vid just passager.

Trädgård med träspaljé och öppning för robotgräsklipparpassage, skylt med texten "Vi har hund".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kabel lagd i gräsmatta för robotgräsklippare med passage genom uppgrävd lucka vid spaljé.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.