Vi har en Hoover tvättmaskin med ca. 6 år på nacken som i övrigt har fungerat väldigt bra men sista tiden har den börjat stinka något förfärligt och lämnar man kläderna i den någon halvtimme eller så luktar de unket när man tar ur dem.

Jag har försökt med 90 grader och ättika, 90 grader och klorin samt något "rengöringsmedel" med aktivt kol och efter "behandling" luktar det betydligt mindre (skulle säga att ättika, klorin eller "rengöringsmedel" alla har ungefär samma effekt) men efter tre-fyra tvättar luktar det vedervärdigt igen.

Jag har rengjort pumpen och avloppsslangen (så gott det gick med att spola hett vatten genom) och vi har alltid luckan helt öppen mellan tvättar...

Vad kan man göra mer?
 
A
Byta bälgen
Byta slangen mellan tvättmedelsfack och balja
Byta slangen mellan balja och pump
Men helst av allt byta maskin
 
  • Gilla
Griffeltavlan och 1 till
  • Laddar…
lopec
Hur mår bälgen?
 
Bälgen är hel, mjuk och bra skick. Jag har noga gnuggat den i alla "veck" med Klorin.
Där fanns en hel del mindre mysigt...

Slangen mellan tvättmedel och maskin kan vara något faktiskt, den kleggar igen rätt fort och vi har använt kapslar sista tiden istället...
 
Kanske inte enda lösningen på problemet men ha för vana att lämna luckan och doseringsfacket öppna mellan tvättarna.
Det är något som har hjälpt för oss när maskinen blivit unken
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.