Har tidigare använt Biltemas T5-armaturer och varit helt nöjd med dem.
Undrar nu om det finns något modernare i LED-svängen som ungefär motsvarar den.

Har någon en favoritarmatur som man bara måste rekommendera?

I första hand behöver jag till "ruffare" miljöer som källaren, garage och uthus.
Minst IP44 vore bra. Även att armaturen har möjlighet för kabelgenomföring i båda ändar så man kan fortsätta dragningen.

Har hört lite om billiga LED-armaturer att de inte är helt avstörda och kan läcka en del högfrekvent brus. Inte så intresserad av sådant..

44-790_xl_1.jpg
 
Tittar lite på..

Airam Faro IP65, 28W, 2500 lm för 350 kr
Philips Coreline WT120C , 23W, 2200 lm för ca 450 kr (inte hittat i Sverige men finns i Tyskland)

Erfarenheter av dessa?
 
Vad blev det för LED armatur i slutändan och vad har du för erfarenhet av dem? Jag letar till ett förråd och har sett att Julas/Biltemas ev. kan vara något.
 
A andersgd skrev:
Vad blev det för LED armatur i slutändan och vad har du för erfarenhet av dem? Jag letar till ett förråd och har sett att Julas/Biltemas ev. kan vara något.
Jag köpte Airam Faro 28W-armaturerna. Totalt sex stycken i drift nu, satte bland annat två över var sin frysbox så man har kanonbra koll på de annars lite halvskumma boxarna.
https://www.elbutik.se/product.html/airam-faro-ip65-industriarmatur-led

De ger mycket ljus och bra ljus. Inte märkt av några störningar, flimmer eller något alls. Känns som hög kvalitet. Jag är nöjd och källaren är numera det bäst upplysta utrymmet i hela huset :)
 
  • Gilla
andersgd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.