Halloj,
Nu har det varit monsunregn i flera dagar och idag skulle gräsklipparn fram (ekar över alla trädgårdar just nu :) )

Däremot så saknar vi en trimmer. Har varit i farten med en sax tills vidare men det är bökigt...

Är en sladdburen grästrimmer så illa som det låter? Har sladdvinda och förlängningskablar till tusen (uteanpassade) så det är inget problem.

Vad har ni för tips som klipper gräset?
 
B bradgard skrev:
Halloj,
Nu har det varit monsunregn i flera dagar och idag skulle gräsklipparn fram (ekar över alla trädgårdar just nu :) )

Däremot så saknar vi en trimmer. Har varit i farten med en sax tills vidare men det är bökigt...

Är en sladdburen grästrimmer så illa som det låter? Har sladdvinda och förlängningskablar till tusen (uteanpassade) så det är inget problem.

Vad har ni för tips som klipper gräset?

Personligen tycker jag det är vidrigt med sladd för trimmer och häcksax. Vi fick med det när vi flyttade in och jag tror jag och min sambo provade varsin gång med trimmer och häcksax och höll på att bli galna.
Trasslar till sig och kablar skall flyttas med. Spänner och fastnar i allt som man inte kan tro det skall gå att fastna i.

Har du inga andra batteriverktyg som har trimmer i sitt utbud?
 
G Gud_ skrev:
Personligen tycker jag det är vidrigt med sladd för trimmer och häcksax. Vi fick med det när vi flyttade in och jag tror jag och min sambo provade varsin gång med trimmer och häcksax och höll på att bli galna.
Trasslar till sig och kablar skall flyttas med. Spänner och fastnar i allt som man inte kan tro det skall gå att fastna i.

Har du inga andra batteriverktyg som har trimmer i sitt utbud?
Andra batteriverktyg?
 
B bradgard skrev:
Andra batteriverktyg?
Som skruvdragare eller så, typ Bosch, makita, roybi eller liknande så du kan dra nyttan av befintliga batterier och köpa batteritrimmer.

Förlåt om jag var otydlig, var lite stressad när jag skrev.
 

Bästa svaret

Sladdburen är hemskt. En batteridriven är bara att ta ut och köra på direkten. Funktionen är ju okej, men det är drygt att pilla med sladden.
Byggahus redaktionen gjorde nyligen ett test på trimmers som du kan läsa
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Sladdburen är hemskt. En batteridriven är bara att ta ut och köra på direkten. Funktionen är ju okej, men det är drygt att pilla med sladden.
Byggahus redaktionen gjorde nyligen ett test på trimmers som du kan läsa
De sålde en sladdburen lättviktig sak nere på begagnathandeln här för 250 kr så jag blev lite sugen, men om det nu är sådant pill så kanske jag ska avstå.

Mina svärföräldrar har just en batteridriven men de svär över att batteriet räcker i nån kvart sen är det å ladda i 7-8 timmar igen...
 
G Gud_ skrev:
Som skruvdragare eller så, typ Bosch, makita, roybi eller liknande så du kan dra nyttan av befintliga batterier och köpa batteritrimmer.

Förlåt om jag var otydlig, var lite stressad när jag skrev.
Tror jag har en Bosch borrmaskin nånstans i en flyttlåda, men det är väl olika form på batterierna eller väl?
 
Är det en bosch grön så kan det vara samma batteri, om den inte är för gammal
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.