Bortsett från hävertbiten så belastar man nog pumpen mer än nödvändigt också. Det blir liksom inte så att vattnet bara rinner vidare från förlängningen och framåt utan det blir ju en flödesförsämring som då såklart påverkar pump och tömning i det långa loppet. Maskinens utensilier är utformade för att pumpa ut och ur slangen som medföljer. Sen hängs den normalt i en annan lösning som blir separat.
 
Jag tror inte Lengan hinner slita ut pumpen med normalt tvättande.

Protte
 
  • Gilla
vakthund
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Jag tror inte Lengan hinner slita ut pumpen med normalt tvättande.

Protte
Behöver ju inte bara handla om slitage. Pumpen kanske inte orkar......och blir det lite lurv i ledningen så kanske den inte tömmer alls till slut. Men visst, det är bara ett fritidshus och det är inte optimalt men fungerar säkert..
 
Hur löser folk det vid en sådan här inbyggnad, det är ju svårt att sätta ett dolt vattenlås i sådan här installation? utloppet sitter ju oftast ovandelen av tvättmaskinen. Eller kopplar man ofta det till vaskens vattenlås?

Tvättmaskin och torktumlare inbyggda bredvid diskbänk och skåp i ett kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Går väl bra att koppla till vaskens vattenlås.

Protte
 
Jag hade en provisorisk uppställning aav tvättmaskin där jag kopplade säkert 6 m avloppsslang från maskinen upp i taket och sedan ned i en golvbrunn. Utan tratt. Fungerade utmärkt i veckor tills tvättstugan blev klar.
 
A
Här är risken att man får en hävertfunktion och maskinen tömmer under fyllning
 
electroluxaren skrev:
Här är risken att man får en hävertfunktion och maskinen tömmer under fyllning
Bl.a nya bosch tvättmaskiner har eget vattenlås och man kan dra slangen direkt till golvbrunn hur lågt det än är. Ingen risk för hävert.
 
A
oscarwww oscarwww skrev:
Bl.a nya bosch tvättmaskiner har eget vattenlås och man kan dra slangen direkt till golvbrunn hur lågt det än är. Ingen risk för hävert.
det är fritt att pröva
 
electroluxaren skrev:
det är fritt att pröva
Bara läsa manualen, det är ett av alternativen.
 
A
oscarwww oscarwww skrev:
Bara läsa manualen, det är ett av alternativen.
Var och en blir salig i sin tro
 
  • Gilla
oscarwww
  • Laddar…
Snabb uppdatering: slangen längs med vattenledningarna och utlopp i golvbrunnen är fortfarande i bruk. Inga problem ännu!
 
Funkar utmärkt för mig också, ingen hävert problematik och jag har tvättmaskinerna en bit upp och slangen är EJ över tvättmaskinen, funkar prima ändå såhär efter 6mån.
 
electroluxaren skrev:
Var och en blir salig i sin tro
Du tror. Andra har läst manualen och kontaktat tillverkarens kundtjänst.
 
A
A Altmann1981 skrev:
Du tror. Andra har läst manualen och kontaktat tillverkarens kundtjänst.
inte värt att svara på....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.