M magrho skrev:
Min erfarenhet också, Wi-fi är för slött.
Oavsett hur de marknadsförs, speciellt om det är några enheter/användare uppkopplade samtidigt.
Det beror nog mycket på vilka förutsättningar du har för det trådlösa nätet, är det bra confat så ska det mycket till för att det ska kännas slött.

Visst, ska jag flytta ett par hundra gig så gör man ju det såklart via kabel och gigabit men allting annars känns som det fungerar rätt bra på wifi men alla har vi olika krav :D
 
Klart man ska ha kabel till allt som är möjligt.
Hade jag inte haft ungar med mobiler och plattor så hade jag inte behövt wifi i huset. Hade vart gött att kunna stänga ner den strålningskällan.
 
S SueCia skrev:
Nix
Har fiber 100/100 och ca 90-95 via wifi i stort sett i hela huset inte kabel någonstans, inga problem att streama till TV eller annat så jag ser inte behov av annat.
 
M Max R70 skrev:
Har fiber 100/100 och ca 90-95 via wifi i stort sett i hela huset inte kabel någonstans, inga problem att streama till TV eller annat så jag ser inte behov av annat.
Jo, men sen finns ju de som har 1/1 Gbit, eller 10/10 Gbit.
 
Ping.
 
M Max R70 skrev:
Har fiber 100/100 och ca 90-95 via wifi i stort sett i hela huset inte kabel någonstans, inga problem att streama till TV eller annat så jag ser inte behov av annat.
All trafik går ju inte ut på internet. Ibland vill man ju prata mellan enheter inom LAN’et. Typ backup till ett nas eller liknande. Då är det skönt med gigabit.
 
  • Gilla
M3rLiN_74 och 1 till
  • Laddar…
Trådlöst för portabla grejer och trådat för stationära grejer.
 
  • Gilla
Dudeish och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.