Behöver komplettera med ca 150m. Var köper man det bäst?

(Riktig kabel, inte vanlig FK eller FQ.)
 
På något byggvaruhus i din närhet.
Bauhaus/Clas Ohlson etc säljer väl originalkabel mm som tillbehör till robotklipparna.
 
Som en tankeläsning fick jag nu erbjudande om kampanj på Proffsvaruhuset. Blir nog att prismatcha Bauhaus mot dem.
 
389kr ink moms för 150m tycker jag får vara Ok. Nästan FQ pris.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Själv har jag köpt kabel på Överskottsställen för Försvaret. Signalkabel på metalltrumma.
Betalade 500kr tror jag å då var det kraftig tråd. har för mig att det var 600m....dubbeltråd. Så priset blev bra tycker jag.(1200m)
Tog en stund att tvinna upp då men vad gör det...
 
S SirTomas skrev:
Själv har jag köpt kabel på Överskottsställen för Försvaret. Signalkabel på metalltrumma.
Betalade 500kr tror jag å då var det kraftig tråd. har för mig att det var 600m....dubbeltråd. Så priset blev bra tycker jag.(1200m)
Tog en stund att tvinna upp då men vad gör det...
Tyvärr är det mycket stål i försvarets signalkabel så den leder inte lika bra som koppar. Har man inte långa sträckor så är det naturligtvis inget problem, men det är kanske inte då man behöver en massa extra kabel heller.

Annars är det en mycket tålig kabel som säkert är bra även till detta. Man får dock vara noggrann när man skarvar den då stålet inte går att ex löda. Minns att det var lite knutar mm som rekommenderades i Sold-F för att skarva den.
 
Redigerat:
Finns det så många överskottsfirmor kvar som säljer grejor från försvaret?
En gång i tiden gick det att hitta prylar på Överskottsbolaget men dom existerar inte i denna from längre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.