Har en McCulloch S600 som säkert många redan vet. Enligt manualen ska det gå att ändra hur ofta den klipper tre olika områden genom att ange ett procenttal för varje område.
Jag kan för mitt liv inte förstå hur man väljer annat än område 1? Hur och var väljer man område 2 och 3?
Det går inte att klicka sig dit hur man än gör?
Det går heller inte ändra "Hur?" från Guide till något annat. Stämmer inte manualen eller vad är det frågan om?
Se bifogade bilder

Tack på förhand till den som listar ut detta.
 
  • Display på en McCulloch S600 robotgräsklippare visar inställningsmenyn för klippoämradet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kontrollpanel på en McCulloch S600 robotgräsklippare med display och navigationsknappar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Finns ingenstans i menyn. Det med område 1-3 illustreras bara i den svenska bruksanvisningen. Den engelska saknar den beskrivningen helt och hållet.
Jag kontaktade Mcculloch igår med frågor om detta och väntar på svar. Uppdaterar tråden här när de hör av sig.
 
  • Gilla
eddiw
  • Laddar…
S sharif skrev:
Finns ingenstans i menyn. Det med område 1-3 illustreras bara i den svenska bruksanvisningen. Den engelska saknar den beskrivningen helt och hållet.
Jag kontaktade Mcculloch igår med frågor om detta och väntar på svar. Uppdaterar tråden här när de hör av sig.
Tack för svar! Jag gjorde detsamma igår. :)
Får se vad svaret blir. :)
 
  • Gilla
sharif
  • Laddar…
Fått ngt svar än? Jag har inte hört ngt.......:s
 
Kanske har den bara ett område?
Det finns en hel drös med olika versioner av dessa klippare, skillnaderna mellan klipparna kan då ligga i programbegränsningar som ex antal startpunkter.
Kanske en blunder i dokumentationen.
 
E etompau skrev:
Kanske har den bara ett område?
Det finns en hel drös med olika versioner av dessa klippare, skillnaderna mellan klipparna kan då ligga i programbegränsningar som ex antal startpunkter.
Kanske en blunder i dokumentationen.
Ja så kan det absolut vara. Hade varit trevlig med klargörande från Mcculloch, så att man vet om det är så eller kan komma ändras i ngn framtida FW uppdatering.
 
Har för mig att supporten av dessa klippare sköts centralt av Husqvarna i Jönköping, kanske slå dom en signal?
 
S sharif skrev:
Fått ngt svar än? Jag har inte hört ngt.......:s
Nix inget svar här ännu heller tyvärr.
 
Ännu inget svar här... Rätt dåligt när det gått så här lång tid.
 
Jag gnällde lite på deras FB sida (Mcculloch Worldwide).
Då vaknade de till och bad mig skicka privat meddelande med "problem" och kontaktuppgifter. Skickade i eftermiddags, crickets sen dess. Återkommer om jag får ngt svar :)
 
  • Gilla
eddiw
  • Laddar…
S sharif skrev:
Jag gnällde lite på deras FB sida (Mcculloch Worldwide).
Då vaknade de till och bad mig skicka privat meddelande med "problem" och kontaktuppgifter. Skickade i eftermiddags, crickets sen dess. Återkommer om jag får ngt svar :)
Inget svar ännu? Inga svar här.. Riktigt dåligt av McCulloch!
Klipparen gör dock sitt jobb, men inte supporten. Dom sks ju ha bra support / service, men den verkar lysa med sin frånvaro tycker jag......
 
  • Gilla
Magnusrådberg
  • Laddar…
Nope inga svar. Jag behöver inte funktionen, så lugnt på den fronten, men supporten är under all kritik
 
Hej,

Jag har samma problem¤ Men jag ska fråga efter det. Jag jobbar på robotgräsklippare utvecklingen på mek sida. Men den här vecka jag är på semester, nästa vecka börja att jobba, då fråga jag efter på mjukvara sidan. Om jag fick något svar jag ska komma tillbaka hit.
 
E eddiw skrev:
Inget svar ännu? Inga svar här.. Riktigt dåligt av McCulloch!
Klipparen gör dock sitt jobb, men inte supporten. Dom sks ju ha bra support / service, men den verkar lysa med sin frånvaro tycker jag......
T
E eddiw skrev:
Inget svar ännu? Inga svar här.. Riktigt dåligt av McCulloch!
Klipparen gör dock sitt jobb, men inte supporten. Dom sks ju ha bra support / service, men den verkar lysa med sin frånvaro tycker jag......

Hej,

Jag har samma problem¤ Men jag ska fråga efter det. Jag jobbar på robotgräsklippare utvecklingen på mek sida. Men den här vecka jag är på semester, nästa vecka börja att jobba, då fråga jag efter på mjukvara sidan. Om jag fick något svar jag ska komma tillbaka hit.
 
S sharif skrev:
Nope inga svar. Jag behöver inte funktionen, så lugnt på den fronten, men supporten är under all kritik
Hej,

Jag har redan pratat med mjukvara test sida. Det ser ut som en software bug. Jag återkommer när jag vet mer!

MVH:
Attila
 
  • Gilla
eddiw och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.