Hej!

Vad tror ni om att ta träoljan i en pumpsrayflaska och spraya på trädgårdsmöbler mm och sedan torka bort överflödet?

 
Det fungerar utmärkt, jag vill minnas att Timell gjorde det i ett program.
 
låte onödigt kladdigt. Varför inte pensel?

Det jobbiga med att olja möbler tycker jag är att behöva slipa.
 
Pensel tar tid och är trist. Sprayflaska går fort och är kul. :)
 
Vi sprayade nyss våra teakmöbler, gick attans smidigt :D, fast det går åt mer olja...
 
oj, annars är ju taek underhållsfria, men har man börjat olja måste man ju fortsätta har jag hört...
 
vet... men vi ville ha dom oljade 8) Gillar inte det där gråa som det ju annars blir, utan det är snyggt med oljad teak... tyckar iaf vi.
 
Underhållsfria?

Kanske, om man gillar silverfärgade möbler efter ett tag :)

Aja skrev:
oj, annars är ju taek underhållsfria, men har man börjat olja måste man ju fortsätta har jag hört...
 
Wow vilken idé jag fick tack vare er som pratade om att spraya oljan :D Redan i fjol så tänkte jag att nästa år ska jag minsann prova med nån sprayflaska i stället.

Nu kom jag på att när jag köpte kompressorn (Harald Nyborg 600:) så köpte jag även ett tillbehörskit som bland annat innehöll en färgspruta... he he... Tänk om klockan inte var mitt-i-natten... ::)

Nån som redan har provat?

Mvh
Thomas
 
Nu har jag provat. Tyvärr finfördelas oljan och blir till en dimma när den lämnar färgsprutan. En del av denna dimma blåser iväg och det är kanske inte så lyckat ur flera synpunkter. Man vill ju varken olja in naturen runt omkring eller bilen... eller huset för den delen.

Det får nog bli en stöddig pensel i stället... :-*

Kanske borde man testa med nån duschflaska också där man kan justera strålen. Om det går bra kunde det kanske vara värt att offra en av våra två pumpflaskor... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.