Hej hej, jag letar efter ett neeeoon röd/oranget blankt golv, så
man nästan kan spegla sig i det!
Typ stora stora plattor utan mellan rum mellan dom..
Kollade på "så ska det låta" här om dagen och såg att dom har sånt golv där.
Har ingen aning om vad de kallas eller vart man kan få tag i det.
Någon som kan hjälpa mig? ;D
 
Frågan är vad det är för material.

När det gäller klinker, är det svårt att hitta. Röd är en väldigt giftig pigment och används inte gärna för att göra kakel/klinker.

Jag hittade en men vet inte om det är den färg du är ute efter:

CR37.jpg
 
Tack så mycket för ditt svar.
Färgen jag letar efter är mer så här
Roed-1.jpg
igenltigen ännu mer orange och starkare.


vill gärna ha fler tips om vad de kan vara!
 
Jag tror att de har plexiglas med lampor under på golvet, kan kanske bli lite svårt att få till hemma. Men man kan ju få vilken färg man vill :)
 
Du skulle kunna använda någon form av glas som målas på undersidan kanske?

/Fredrik
 
Sånt här golv! Fast rött! :-/

Raumfoto4.jpg
 
Ring till SVT och kolla. De måste ju veta vem som gjorde jobbet och med vad :D
 
jag får nog ta å göra det ::)
 
Hej,
Golvet i så skall det låta är endast en plastfilm, och kommer inte att hålla för dagligt bruk. I verkstäder gjuterman ibland epoxigolv, det finns i "alla" färger, jag har sett en tråd här på forumet om detta tidigare.
mvh
 
Totte_S
Jag tror att de har glasgolv i så ska det låta, har för mig att det nämndes i ett program när gästerna påmindes om att de inte får hoppa på golvet ;D
 
Glasgolv är värdelöst. En god vän till mig har det mellan två våningar och det är härdat/laminerat glas. hur repigt som helst och är fulare än fulast.

Epoxigolv kan Du lägga med en otrolig finnish. Absolut så att det blir spegeleffekt. Tycker personligen det känns riktigt konstigt att gå på sådana golv. Känns konstigt. :-/

Sen borde Du kunna gemomfärga betong och slipa den. Tror dock inte Du får spegeleffekt.

Sen kan Du också kontakta Svenska Kakel. Dom kan få fram precis vad Du vill ha i mönster, storlekar och färger. Kanontrevliga att ha att göra med och är väl störst i Sverige på import och speciallösningar.
 
Jo, färgad betong är helt rätt!
Går att få i princip vilken färg man vill och riktigt blankt och väldigt snyggt! Blir det inte så blankt du vill ha det med enbart slipning kan man ju alltid lacka det! ::)

Skriv direkt till mig om du vill ha bild på ett rödfärgat betonggolv..(mer brunrött iofs)

Glöm epoxi... :p

/Matilda
 
Men får man inte en mer skyddad yta genom epoxybehandlingen?

Janne
 
Epoxi är inte alls tåligt, jo innan man börjar använda det.... ;D ;D
Det blir fläckar o hål som inte går att laga på nåt snyggt sätt. :-/
 
Om det blir hål i epoxi så blir det i betongen också,
jag kan hålla med att epoxi är mer rep känslig än
betong men det finns nu mera medel att fräscha
upp epoxin med.Har jobbat med epoxigolv i 25 år.

Matte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.