Jag märkte att någon öppnar vattenutkastaren hos oss. Det har hänt 4 gånger under de senaste två veckorna. Först trodde jag att jag har glömt att stänga av den. Men efter noggrann märkning kom det fram att det är en tredje person som öppnar den på nätterna.
Vad kan man göra åt det ?
 
Sätta upp en kamera. Eller kan du stänga av vattnet till vattenutkastaren så vore ju det enklast.
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Vad skulle motivet vara? Busstreck?
 
sitter nycklen i utkastaren dygnet runt ?
annars montera ballofix på insidan
 
S Sarlac skrev:
Vad skulle motivet vara? Busstreck?
Motivet är att om vi inte kommer på att hela gården är blött då kan det betyda att vi är bortresta.
Förra året var tjuvtricket att sätta tejp på brevlådan. Såna genomskinliga tejp bredvid låset och se im vi öppnar lådan eller inte.
 
T tergo skrev:
sitter nycklen i utkastaren dygnet runt ?
annars montera ballofix på insidan
Nyckeln sitter aldrig på. Jag ska kolla om det går att sätta dit en Ballofix. Det kandke finns redan.
 
En ballofix hjälper ju inte. Kamera är det enda som ger bra svar
 
Ballofix på insidan hjälper väl.., annars vrid av huvudkranen när man åker bort...kamera hjälper inte..lika kul eller än mer kul..
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Ballofix på insidan hjälper väl.., annars vrid av huvudkranen när man åker bort...kamera hjälper inte..lika kul eller än mer kul..
Vattnet avstängt= personen bortrest så fritt fram att göra inbrott. Om det nu är vad som avsikten skulle vara tänkte jag.
 
  • Gilla
Husqvarna220Ac
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.