Hej
Sonen har fått en Ninja Slackline (klätterlina) i födelsedagspresent och montering av denna har vackert hamnat på mitt bord :)
Vi har en rejäl björk som fäste på ena sidan men måste nog sätta den andra i ytterväggen på vårt hur. Linan ska fästas för att klara minst 100kg (enligt inst.). Det är ett trähus, har tilläggsisolerat för några år sedan så jag vette tusan var och hur jag bör fästa en rejäl krok för linan?
Tips? Vad bör jag tänka på? Eller finns det bättre alternativ?
Linan fästes sedan i en rejälare karbinhake (med skruvlås).

Funderade lite på att plinta ner en 95x95 stolpe, men jag är tveksam till att den får tillräcklig hållfasthet...
 
Det finns färdiga stöd att köpa när det inte finns fäste för linan. Någon sorts skiva som är sågad på ett speciellt sätt. Sedan behövs ett ett sorts jordankare med.
För en byggahusare lär det inte vara några problem att fixa sådana stöd.
 
K knipo skrev:
Det finns färdiga stöd att köpa när det inte finns fäste för linan. Någon sorts skiva som är sågad på ett speciellt sätt. Sedan behövs ett ett sorts jordankare med.
För en byggahusare lär det inte vara några problem att fixa sådana stöd.
Du har så rätt så :) verkar dock vara svårare att hitta en infästning för linor som ska vara högre i luften. Vår Ninjalina ska man hänga under, inte som en slackline man ska gå på. Men du har lett mig till lite idéer...
 
Under?:thinking:
 
K knipo skrev:
Under?:thinking:
jepp
 
Aha.
Har jag aldrig sett innan.
Då föll mina tips ganska platt.:cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.