Vad tror panelen om Q-wood, som förekommer nu i TV-reklam?
Nån som sett den i verkligheten?

Det är ju onekligen ett bra pris på den...vad det nu var..::)

Mer info på :
http://www.speab.com/2.html
 
Mycket intressant. Men vad är planken gjorda av? Plast? Vilket träslag? Det står ingenstans på hemsidan.
 
Helt klart är det trä det är frågan om. Troligt vis något från regnskogen med tanke på att det är certifierat av: Word Wildlife Fund. Detta skulle i så fall innebära att det inte är skövling av skogen ifråga.
 
Jag har sett en 30cm lång bit i verkligheten och är helt inne på att bygga min blivande altan i det materialet!
Tänker nog inte olja in det utan låte det bli lite snyggt teak-grått med åren

 
Någon som vet vad det kostar ?

/Johan
 
Lilla_vargen skrev:
Mycket intressant. Men vad är planken gjorda av? Plast? Vilket träslag? Det står ingenstans på hemsidan.
Märkligt att inte träslag framgår någonstans......"mycket hårt och oljerikt träslag" icon_confused.gif
 
Kan vara azobe som är ett mycket fuktresisten, extremt hårt och tåligt träslag = satsa på bra sågar ;) Bygger man hela kåken av azobe slipper man garanterat rötproblem :D Kontakta dem så får ni säkert besked
 
kostnaden ligger på 50:- löpmeter , trallen är 95mm

så nu har du lite att räkna på....... ;)

problemet är att leverantören bara vill leverera hela paket :p (givetvis utan att ange hur många meter det exakt är) så man bör ha bra kontakt med sin brädgård
för att se om dom vill ta hem hela paket och ligga på lager !


Merlin //
 
KarlXII skrev:
Det är ju onekligen ett bra pris på den...vad det nu var..::)
Jag såg TV-reklamen igen nu och det var 38 kr/m.
När jag skrev ovanstående hade jag missuppfattat saken och fått det till 38 kr/kvm. :-[
Till mitt försvar kan jag väl säga att när jag skrev det visste jag inte ens om det var trä eller plast. :)
Onekligen en viss skillnad...vanlig 95x28 kostar väl runt en tia per meter. Heja tryckt furu.




 
Högtryckskomprimerat skitträ som är tryckinoljat?
Kanske?

/Thrax
 
är lite ful reklam, det intressanta är ju per m2 och inte per m...

så sugen att bygga verandan av det, men även att bojkotta skiten för snedvriden marknadsföring...
 
 
Har precis lagt S-trall från Q-wood,det blev oerhört snyggt, och vi la det under midsommar helgen 60 kvm
Om ni tycker det är dyrt så är det närmaste alternativet Teak för 180-200:- per löpmeter,vi betalade 38.- per löpmeter hos ekessiö i bromma inkl hemkörning,vet någon om det skall oljas och isåfall vilken olja är bra,det finns ju väldigt många fabrikat att välja på

Rosalinda Johnson
 
Såg det hos Fredells för 38 kr per löpmeter. Är det 95 mm brett plus en liten glipa så blir det 380/m2 plus 5-10% spill.

Tillkommer reglar, plintar, kross, duk, betong, skruvar, monteringsdetaljer lär nog landa runt 470/m2 men snyggt är det, speciellt om man jämför det med alla dom gröna altanerna som finns :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.