johan63 johan63 skrev:
Ett MÅSTE till robotgräsklippare !!!
En bild säger mer än 1000 ord.
Skärmdump av en smart enhets app för övervakning av gräsklippning med ikoner mot en bakgrund av en välskött trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
prichard och 2 till
  • Laddar…
R70:an fick nya hjul idag. Efter 5 säsonger började dubbarna se slitna ut. 280 kr/st.
Det gick lätt att byta, kåpan behövdes ej lossgöras för att komma åt de tre hjulskruvarna.
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
Då är den som ny igen (y)
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
Någon som vet om man egentligen utnyttjar de extra mAh som ett 2500 mAh batteri skulle ge i en R40li ?
Maskinen har Robonect men enligt Robonect så laddar den bara 1200 mAh och indikerar 100%.

Har jag ödslat lite stålar i onödan på 2500 mAh batteri ?
 
M miniGranis skrev:
Någon som vet om man egentligen utnyttjar de extra mAh som ett 2500 mAh batteri skulle ge i en R40li ?
Maskinen har Robonect men enligt Robonect så laddar den bara 1200 mAh och indikerar 100%.

Har jag ödslat lite stålar i onödan på 2500 mAh batteri ?
Maskinen visar bara 1200mAh. Du kan prova och ställa in detta.
Skärmdump av gräsklipparinställningar med justering av klipptid och batterikapacitet på en mobilskärm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
miniGranis
  • Laddar…
johan63 johan63 skrev:
Maskinen visar bara 1200mAh. Du kan prova och ställa in detta.
[bild]

Tänk på att din maskin kanske inte hinner hem till laddstationen med 9% kvar på batteriet. Testa med 18% först.
När man kör med utöka klipptiden, kommer klipptiderna INTE att synas i robonect, då modulen endast läser av värderna från orginal firmwaren. Min maskin kör dock 145-165 min med mina inställningar.
 
Hasplåts kitt komplett i Nyskick passar Gardena R40li -- R50Li -- R70Li -- R80Li samt Husqvarna 305,308,310 säljes för 500:- + frakt 63:-

Komplett hasplåts kitt för Gardena och Husqvarna robotgräsklippare uppvisat på bord bredvid tangentbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inköpt från Tyskland för 80 Euro
 
Redigerat:
johan63 johan63 skrev:
Hasplåts kitt komplett i Nyskick passar Gardena R40li -- R50Li -- R70Li -- R80Li samt Husqvarna 305,308,310 säljes för 500:- + frakt 63:-

[bild]

Inköpt från Tyskland för 80 Euro
johan63 johan63 skrev:
Hasplåts kitt komplett i Nyskick passar Gardena R40li -- R50Li -- R70Li -- R80Li samt Husqvarna 305,308,310 säljes för 500:- + frakt 63:-

[bild]

Inköpt från Tyskland för 80 Euro
Tänkte slänga iväg det för endast 450 inkl. frakt om någon behöver i gruppen.
 
Has plåten såld.
 
Min R40 har sista dagarna varit lite kinkig, har vid ett par tillfällen varit tvungen att lyfta ut klipparen från laddstation, "logga" in på den för att sedan stänga av strömmen, för att sedan slå på strömmen på nytt,
"logga" in för att sedan ge kommando för att klippa manuellt/aut
Varpå han börjar jobba.
Någon som varit med om något liknande?

Finns det någon möjlighet att läsa av ev felkoder, något liknande som på bilar?
 
1 Skalman65 skrev:
Min R40 har sista dagarna varit lite kinkig, har vid ett par tillfällen varit tvungen att lyfta ut klipparen från laddstation, "logga" in på den för att sedan stänga av strömmen, för att sedan slå på strömmen på nytt,
"logga" in för att sedan ge kommando för att klippa manuellt/aut
Varpå han börjar jobba.
Någon som varit med om något liknande?

Finns det någon möjlighet att läsa av ev felkoder, något liknande som på bilar?
Håll "0" nertryckt några sekunder, då får du en ny meny och kan läsa av de senaste felmeddelandena samt status för batteri mm.
För djupare analys krävs serviceprogram som bara ÅF har tillgång till.

Kolla laddbleck för smuts/oxid samt korrekt anläggningstryck mot bleck i laddstation.
 
  • Gilla
111111 och 1 till
  • Laddar…
@Skalman65 det finns ett expertläge, gå in i vanliga menyn, håll inne 7 & 9 samtidigt i någon sekund så kommer du in i expertläget, där finns mer information och historik än via infoläget ”0”, sedan finns fler inställningar, testning, mm i expertläget
 
  • Gilla
111111
  • Laddar…
johan63 johan63 skrev:
Beta 8 släppt idag !
[länk]
Där dog min igen :crysmile:
Blir att öppna för reset. :p
 
davidgp davidgp skrev:
Där dog min igen :crysmile:
Blir att öppna för reset. :p
Samma här, försökt att reseta med knappen men kommer inte åt någon ”hemsida”
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.