Läste att Kronfönster gick i konkurs 4-5 månader sedan.
Samtidigt kan man (nu) fortfarande beställa Kronfönsters produkter på Kronfönsters hemsida, där de har "vårkampanj 2019".. etc..

Har de gått i konkurs eller inte? Törs man verkligen beställa fönster hos dom? I mitt fall rör det sig om en beställning på mer än 100,000kr
 
Finns väl egentligen bara ett svar på den frågan. Sök dig nåt annat...........Även om nu konkursförvaltaren kanske driver det vidare och ev hittar nån köpare eller om de skriver över firman på nån släkting så är det ju alltid det där med garantier och allt sånt sen då. Försvinner dom mot alla odds så är ju den biten borta.
 
  • Gilla
jokomoko
  • Laddar…
https://www.allabolag.se/what/kronfönster

Hade jag funderat på att beställa därifrån hade jag först kontaktat Kronofogden och frågat vem som är konkursförvaltare, sen hade jag kontaktat denne och frågat om hens planer .. Det låter lite udda att man fortsätter produktionen/kampanjer såpass länge efter konkursen, det låter inte rimligt att man behöver gå i konkurs om man har en orderbok som är full ett halvår framåt och ...
 
  • Gilla
jokomoko och 1 till
  • Laddar…
Det är modernt att konka på det viset. Enklast liksom, man behöver inte ansvara för nåt utan lägger allt på skattebetalarna. En hemma här i skogsbranschen har konkat flera ggr. Sist för att han inte fick in pengar snabbt nog och kunde betala löner..... Verkar inte vara nå problem att starta om på nytt heller med rena böcker sen...
Helt sjukt. Dessutom omnämnd som årets företagare nångång.
 
S
  • Gilla
jokomoko och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
[länk]

Här är det nya företaget ..
T-fönster gjorda av kaffeved?
 
  • Haha
bearmaniac
  • Laddar…
J jokomoko skrev:
Läste att Kronfönster gick i konkurs 4-5 månader sedan.
Samtidigt kan man (nu) fortfarande beställa Kronfönsters produkter på Kronfönsters hemsida, där de har "vårkampanj 2019".. etc..

Har de gått i konkurs eller inte? Törs man verkligen beställa fönster hos dom? I mitt fall rör det sig om en beställning på mer än 100,000kr
Du betalar ju vid leverans så det du riskerar är väl garantin isåfall.
 
Hej,

Jag har precis använt dem och köpte två fönster till uthuset som jag förvandlat till ett gästhus. Är mycket nöjd med köpet. Enkelt att beställa efter egna mått. Bolaget verkar ha gått tillbaka till sin kärnverksamhet. Jag är mycket nöjd. De första och troligen enda fönster jag kommer installera men roligt var det!

Som konsument betalar man aldrig före leverans varesig det gäller en bil, fönster eller badrum. Byggare som kräver betalt för material av ex ett badrum är risken större att utföraren inte är seriös (notera att jag skrev att risken är större behöver således inte vara så). Alla konsumentlagstiftningar i all ära men att jaga tillbaka pengar i efterhand är aldrig roligt och oftast heltnomöjlig. Är advokat till yrket såg jag vet!
 
  • Tillverkade fönster installerade i ett mörkbrunt träuthus, övre bilden före och nedre bilden efter installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
garvin och 2 till
  • Laddar…
S
Radjursstigen Radjursstigen skrev:
Hej,

Jag har precis använt dem och köpte två fönster till uthuset som jag förvandlat till ett gästhus. Är mycket nöjd med köpet. Enkelt att beställa efter egna mått. Bolaget verkar ha gått tillbaka till sin kärnverksamhet. Jag är mycket nöjd. De första och troligen enda fönster jag kommer installera men roligt var det!

Som konsument betalar man aldrig före leverans varesig det gäller en bil, fönster eller badrum. Byggare som kräver betalt för material av ex ett badrum är risken större att utföraren inte är seriös (notera att jag skrev att risken är större behöver således inte vara så). Alla konsumentlagstiftningar i all ära men att jaga tillbaka pengar i efterhand är aldrig roligt och oftast heltnomöjlig. Är advokat till yrket såg jag vet!
Hade de inga ännu grövre gångjärn på lager? :surprised:
 
Tycker kronfönster har haft och har en oärlig marknadsföring. Man har länge hävdat att man säljer "svenska fönster" och att man har "fabriksförsäljning", vilket inte är sant. När det gäller deras PVC-fönster så importerar de från fabriker i Polen som alla andra, dvs man är en mellanhand/återförsäljare, varken mer eller mindre. Generellt så finns det nästan ingen tillverkning av fönster kvar i Sverige längre, de flesta fönsterleverantörer importerar sina fönster från Polen och Baltikum (det gäller även de "stora" leverantörerna). Det behöver inte betyda att det är sämre kvalitet, men man ska inte tro att det är Svenska fönster man köper..
 
  • Gilla
Nonne57 och 1 till
  • Laddar…
Dubbelpost
 
  • Gilla
tsdame10
  • Laddar…
Har köpt fönster ifrån Kronfönster såväl före som efter konkurs. Bor i ett äldre hus varför vi köpt flaggfönster i trä med särskild kulör på utsida och med specifika mått. Kulturprofil allmoge som matchar vår svenska trävilla fint. Har också beställt ett väldigt speciellt och specialgjort fönster för att återställa exteriören på huset från 1907. Allt som allt säkert 20 fönster och vi är så långt mycket nöjda med kvaliteten på det vi fått - och i synnerhet det pris vi fått betala jämfört med vad gamla etablerade märken kunde erbjuda.

Enda plumpen i protokollet så långt var en sned karmskruv på ett av fönsterna. Vi behövde dock aldrig prata med kundtjänst då vi bestämde oss för att fixa själva då vi ville komma vidare - och var beredda att ta risken..
 
  • Gilla
Radjursstigen
  • Laddar…
L LarsEdvinsson skrev:
Tycker kronfönster har haft och har en oärlig marknadsföring. Man har länge hävdat att man säljer "svenska fönster" och att man har "fabriksförsäljning", vilket inte är sant. När det gäller deras PVC-fönster så importerar de från fabriker i Polen som alla andra, dvs man är en mellanhand/återförsäljare, varken mer eller mindre. Generellt så finns det nästan ingen tillverkning av fönster kvar i Sverige längre, de flesta fönsterleverantörer importerar sina fönster från Polen och Baltikum (det gäller även de "stora" leverantörerna). Det behöver inte betyda att det är sämre kvalitet, men man ska inte tro att det är Svenska fönster man köper..
Helt OT, men du får nog ha lite mer kött på benen innan du påstår att de "stora" importerar sina fönster... :)
 
  • Gilla
Jörgen Ö
  • Laddar…
F frollic123 skrev:
Helt OT, men du får nog ha lite mer kött på benen innan du påstår att de "stora" importerar sina fönster... :)
Exakt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.