Kör biltema här. Inga som helst problem. Håller inte alls med övriga. Folk snackar så mycket och har ofta inte provat grejerna själv. Gult blir det mesta när det utsätts för solen. Inga problem med missfärgningar här iallafall.
 
  • Gilla
Djayy och 2 till
  • Laddar…
Kendobendo Kendobendo skrev:
Inga problem med missfärgningar här iallafall.
Nej, det har inte jag heller, plasten satt inte fast länge nog för att hinna gulna hos mig.
 
Har båda, tycker attdet inte var problem några som helst problem att kontaktera biltemas variant. Uppskattade snarare att kontakten var fast i själva locket. Med Schneiders varianter så kontakterar du ett keystoneuttag som sätts i själva plattan vilket är värt att tänka på om du någonstans ska ha en utanpåliggande dosa då det blir trångt mot väggen.
 
Så länge grejerna inte nyttjas frekvent genom i- och urstoppning av kablar så funkar det. Nyttjas det däremot frekvent så skulle jag avråda från "billiga" uttag från Biltema, Malmbergs och liknande då jag vid ett par tillfällen drabbats av spruckna fästen för centrumplattor och ramar när chefen varit snål och uttagen nyttjats ofta.
Nu verkar ju Biltema ändå tänkt till lite och designat grejerna efter gamla Trend-serien till skillnad mot Malmbergs, så den biten får de i alla fall plus i kanten för då det kommer passa designmässigt med befintliga eluttag OM det nu är Trend.

Schneiders/Eljos motsvarande "Trend" landar på 200-250 kronor.
 
Blev så ändå att jag köpte grejerna på biltema. Ska bara dra lite kabel nu och montera uttagen. Återkommer med recension :)
 
Två vita eluttag från Biltema, ett monterat på väggen och det andra oanvänt i förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så här trista blir Biltemas uttag på 2 år. Båda köpta samtidigt, den ena monterad i sovrum och den andre fick ligga i garaget i skåp. Hade aldrig valt biltemas skit i dagsläget. Man får vad man betalar för.
 
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
Hojte och 2 till
  • Laddar…
Uttagen var lite rassliga, och det där plastlocket man "bara skulle fälla ner" för att klämma fast ledarna krävde ju lite mer våld än vad beskrivningen gav sken av men dom fungerar utan problem. Absolut värt 80 spänn per uttag för det jag ska använda dom till. Det handlar om att förbinda två delar av huset i princip så det kommer inte kopplas i och ur någonting egentligen.

Fullt godkänt med andra ord :)
 
  • Gilla
bjaraas och 1 till
  • Laddar…
D
berisen berisen skrev:
Ska dra lite kabel hemma i befintliga telefonrör och behöver då skaffa lite nätverksprylar, främst kabel och uttag och snål som man är så vänder man ju blickarna mot Biltema. :cool:

Någon som testat deras uttag och kan uttala sig? Deras vanliga kontakterade kabel är helt ok iallafall, kört med sån på jobbet länge nu och den fixar utan problem gigabit över längre avstånd så då borde installationskabeln också fungera tänker jag.

Funderade på såna här uttag, känns väldigt prisvärda och dessutom enkla att installera utan verktyg. (Står det iallafall :rolleyes:)
[länk]

Tänkte mig sån här kabel:
[länk]

Varför kör du inte trådlöst (wifi)?
 
S
D Datapeter skrev:
Varför kör du inte trådlöst (wifi)?
Wifi kör man bara där man måste, aldrig till TV, stationära datorer eller andra fasta aparater
 
  • Gilla
Djayy och 6 till
  • Laddar…
D
Ja, det beror ju på vilken wifi du har. Moderna routrar har samma hastighet på wifi som via kabel
 
S
D Datapeter skrev:
Ja, det beror ju på vilken wifi du har. Moderna routrar har samma hastighet på wifi som via kabel
Nix
 
  • Gilla
Dudeish och 3 till
  • Laddar…
Jag kör både Wifi och kabel. Just detta projekt var för att kunna ansluta en accesspunkt med kabel centralt i huset och därför behövde jag dra kabel dit.

Nu med två stycken Ubiquiti accesspunkter så får jag ut nästan 250/100 i större delen av nedervåningen. Mission accomplished :)
 
D
Man bör ju fråga sig vilken hastighet som behövs. Att kräva kabel när man bara ska skriva på Facebook och bikta sig för flygskam är ju bara löjligt.
 
Redigerat:
  • Gilla
berisen
  • Laddar…
Ja jag har allting i vardagsrummet på wifi och streamar hur mycket som helst och så och det är inga problem. Har man bra trådlösa grejer bara så är det inga konstigheter. Wifi kan fungera helt bedrövligt också om man snålar :crysmile:
 
Redigerat:
S SueCia skrev:
Wifi kör man bara där man måste, aldrig till TV, stationära datorer eller andra fasta aparater
Min erfarenhet också, Wi-fi är för slött.
Oavsett hur de marknadsförs, speciellt om det är några enheter/användare uppkopplade samtidigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.