Hej
Har ett kök med svarta granitskivor. Tyvärr har det gått en liten flisa på kanten. Inget man ser men som man känner om man torkar av ytan. Möjligen syns den om man tittar väldigt noga.
Fick tipset av proffs att eventuellt går det att använda Loctite super attack lim och sedan polera så kanske det känns mindre utan att lagningen syns.
Upptäckte att Loctite har en mängd produkter men däremot var det svårare att komma i kontakt med deras kundservice för att fråga vilken de själva skulle rekommendera.
Tänkte fråga här nu om någon tror någon produkt är bäst lämpad?
Skadan sitter på kanten, mellan sida och ovansidan.
Tacksam för alla tips.
Mvh
Fredrik
 
Epoxy med förtjockning och svart färg?
 
  • Gilla
CiaK
  • Laddar…
Sök lamineringsepoxy det är en helt annan produkt!
Biltema har bra förpackningsstorlek. Nmepoxy har bra instruktioner!
 
F fredand44 skrev:
Hej
Har ett kök med svarta granitskivor. Tyvärr har det gått en liten flisa på kanten. Inget man ser men som man känner om man torkar av ytan. Möjligen syns den om man tittar väldigt noga.
Fick tipset av proffs att eventuellt går det att använda Loctite super attack lim och sedan polera så kanske det känns mindre utan att lagningen syns.
Upptäckte att Loctite har en mängd produkter men däremot var det svårare att komma i kontakt med deras kundservice för att fråga vilken de själva skulle rekommendera.
Tänkte fråga här nu om någon tror någon produkt är bäst lämpad?
Skadan sitter på kanten, mellan sida och ovansidan.
Tacksam för alla tips.
Mvh
Fredrik

Hej, om du har drulle så kan du ta det på försäkringen via ett stenhuggeri, jag är ute och gör sånna lagningar lite då och då, och då har kunden tagit det via försäkringsbolaget!

Kan du lägga upp en bild på skadan?
 
L Lopex skrev:
Hej, om du har drulle så kan du ta det på försäkringen via ett stenhuggeri, jag är ute och gör sånna lagningar lite då och då, och då har kunden tagit det via försäkringsbolaget!

Kan du lägga upp en bild på skadan?
Hej
Ber om ursäkt för sent svar. Men här kommer en bild som förhoppningsvis visar skadan. Den är ju väldigt liten, men känns tyvärr vilket är irriterande. Jag ska kolla om jag har drulle försäkring.
Mvh
Fredrik
 
  • Närbild på en hand som håller upp en liten bit av vit byggmaterial med en liten skada på kanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F fredand44 skrev:
Hej
Ber om ursäkt för sent svar. Men här kommer en bild som förhoppningsvis visar skadan. Den är ju väldigt liten, men känns tyvärr vilket är irriterande. Jag ska kolla om jag har drulle försäkring.
Mvh
Fredrik
Har väldigt svårt att se hur skadan är på den bilden! Testa att få med lite släpljus!
 
Nu ska vi se om denna bild visar skadan lite bättre.
Mvh
Fredrik
 
  • Närbild på en köksbänkskiva med synlig skada och en spegelblank yta som reflekterar omgivningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Samt denna bild.
 
  • Trasig köksblandare och svamp på svart bänkskiva med vita kakelplattor i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Extremt lätt lagad skada om man har rätt grejjer, dock.är dom rätt dyra tyvärr! Klart man kan spackla med epoxy med svart färg i, men blir ett jävla slipandes för hand(många steg att slipa, ca 8st om man vill ha det bra och det är med med maskin som är kopplad till luft/vatten)

Du har inte drulle? I vilken region av sverige bör du i?
 
Hej,
Håller just nu på att kollar med TryggHansa om vad de säger, ser ut som jag har drulle faktiskt.
Vi bor i Stockholmsområdet.
Mvh
Fredrik
 
Skönt för er! Då kommer det lösa sig för er hoppas jag! Vet faktiskt inte.vilka fbs som vi har fått jobb av men tror att det är olika!
 
Hej,
Tackar för svaret, men vilken region jobbar du? Om du inte jobbar i Stockholmsområdet, vilken typ av branch ska man söka hjälp av? Ibland vill ju försäkringsbolaget att man ombesörjer kontakt med proffs själv.
Mvh
Fredrik
 
  • Gilla
Dinka
  • Laddar…
F fredand44 skrev:
Hej,
Tackar för svaret, men vilken region jobbar du? Om du inte jobbar i Stockholmsområdet, vilken typ av branch ska man söka hjälp av? Ibland vill ju försäkringsbolaget att man ombesörjer kontakt med proffs själv.
Mvh
Fredrik
Sant! 20min norr om sthlm, kolla med stenhuggeri, vet att många utför lagningar ute hos kund!
 
F fredand44 skrev:
Samt denna bild.
Har du lagt granitskivan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.