visst, så kan ju frugan läsa av den när hon ändå ska ut i köket och hämta en öl............
 
Köpte en på CO och monterade för en vecka sedan, funkar kanon :)

Visserligen indikerar den inte om man stänger postlådans lock försiktigt men både "postis" och tidningsbudet smäller ordentligt med locket så det är ingen risk att den missar... ;)
 
Men de lovar bara att den funkar ner till -20 grader. Räknar de med att om det är kallare och man ändå inte har nåt ärende så skiter man i att hämta posten om det är kallare än så ? :)

Hur långt avstånd har ni som skaffat den här ? Jag har motsvarande 1½-2 större hustomter mellan postlåda och huset, iofs har klasolle 30 dagar öppet köp men det är ju onödigt att köpa något som kanske inte går att använda :/
 

Hej yxis! Vi har cirka 10meter till postlådan och en vägg mellan sändare/mottagare. Hur det funkar på längre vstånd har jag inte provat (jobbigt att skruva loss lådan och testa... ;)

 
Måste nog hålla med, 10 meter var väl ingen match ??

Men det är ändå en cool grej. Hur känner den av att posten kommit? Du sa nåt om att om locket inte fälls ner så känner den inte av eller?
Jag fick för mig att man la nån grej i botten på lådan som känner av tyngden ?
 
Och här sitter en annan med säkert 150 meter till postlådan...
Kan man inte slänga in en trådlös kamera i postlådan som registrerar när den blivit öppnad?

//Markus
 
Jag har funderat lite och kommit fram till att jag inte har nån nytta av en sånhär, för oavsett om det kommit nån vettig post eller inte så kommer det reklam minst varannan vardag, som även den skulle trigga indikatorn.

Jag har vissa planer på att börja elda med ved så därför har jag ingen "ingen reklam tack"-skylt ;D ;D 8) ;)
 
galento
En sån behöver inte vi,kärringen kollar lådan (100m)när hon ändå är ute och bär in ved och vatten efter hon sett om kossorna och ev.plogat av gårdsplanen ;D ;D ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.