Jag funderar att buda på detta hus som är till salu. Det som stör mest är den konstiga ihopbyggnaden mellan husen på vänster sida. Hur få till detta för ett kalssiskt och tidlöst utseende? Riva farstun å förlänga den vänstra huskroppen utåt? Någon som är duktig på att illustrera och rita förslag?
 
  • Rött hus med tegeltak och en omatchande tillbyggnad till vänster, omgiven av grönska och en övergiven tomt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ber om ursäkt för mina kunskaper och färdigheter i digital illustration. Men ni fattar säkert grejjen. Har nån någon annan idé, jag gillar klassiska glasverandor med spröjs etc
 
  • Röd stuga med vitkalkade hörn och fönster, grov digital skiss av en veranda ovanför entrén.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Häftigt hus! Alldeles för intressant för att lämna okommenterat. ;)

Jag letade upp huset på hemnet för att fundera men det är nog inte lätt att få bra? Visst går det säkert att förlänga så som du tänkt dig (bara det får plats innanför bullerplanket/tomten). Planlösningen får jag inte ihop riktigt men om du bara vill ersätta befintliga funktioner och behålla entrén där den är men inte störa rummet på övervåningen så kanske det kan vara klokt att övervåningen på utbyggnaden blir balkong? Svårt att få utbyggnaden att smälta in om inte fasad och tak byts samtidigt. Alternativet är ju att förlängningen får sticka ut lite extra. Hittar inga "klassiska" inspirationsbilder och kan inte rita själv men här är lite...


Förlängning som bryter med det övriga:


Några snabba skisser i övrigt.
Enkelt 3D-skelett av en husutbyggnad med fokus på ett rött takavsnitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skiss i 3D av ett hus med en potentiell utbyggnad i kontrasterande färg som illustrerar en förlängning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

3D-skiss av en husutbyggnad med rosa volymer som visar förlängning mot en grå huvudbyggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jaja...vet inte om det gav något...:rolleyes:
 
  • Gilla
På grön kvist
  • Laddar…
Tack så mycket för inspirationen! Vi var och kollade på huset. Det ligger tyvärr precis intill en 70 väg. Trots bulleplank var det mycket oljud från vägen. Vi söker ju stillheten på landet så detta får bli någon annans projektet.
 
  • Gilla
magnus_n
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.