Hej,

Vi har elitfönster, som ser ut som på bild. Kan man ha mellanglaspersienner till dessa, och var köper jag det? Jag har försökt googla, men tycker det är svårt att förstå vad som passar. Kanske dessa fönster är beställda utan persienne från början, och det inte kan eftermonteras?

Tack på förhand.
 
  • Detaljbild på ett hörn av ett Elitfönster utan persienner, synlig ram och en del av muren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T tergo skrev:
[länk]
Tack, men det var just den jag läste utan att bli riktigt klok. Det står till exempel "Linor och vridstång dras först igenom det förborrade hållet....", men jag ser inga förborrade hål i mina fönster. Och var köper jag produkten som monteringsanvisningen avser? Jag hittar bara inanpåliggande persienner på deras hemsida.
 
Är Bara Elitfönsters modell Harmoni som man kan ha inv persienner i.
Svårt att se på din bild vilken typ du har.
 
  • Gilla
Julamannen
  • Laddar…
J Jörgen Ö skrev:
Är Bara Elitfönsters modell Harmoni som man kan ha inv persienner i.
Svårt att se på din bild vilken typ du har.
Har försökt jämföra med bilderna, jag tror jag har Harmoni 2+1. Vet du om det framgår någonstans, vilken modell man har?
 
Borde stå på sidan ngnstans, antingen på karmen eller på ramen.
Finns ju olika varianter av harmoni.
Annars kan du ringa direkt till Elit, dom kan svara på dina frågor
 
eller ringa en persiennfirma
 
Är fönstret delbart för att kunna tvätta i mellan så går det att få plats med persiener mellan, bara att mäta hur stor plats det är och se om standard passar
 
Hittar inget modellnamn. Men det går att öppna för att tvätta, är 2+1. Men det jag inte hajar är hur man får ut lina och vridstång. Jag kan ringa Elitfönster visst.
 
J Julamannen skrev:
man får ut lina och vridstång.
Det borras snett igenom inre karmen och det sätts i en metallspiral som linorna går igenom, kolla med en som har persienner, det som är viktigt, är att vinkeln in blir rätt ( i bland borras det från 2 håll.) Pass på bara så du inte borrar med träff på glaset då är det kört
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.