Två fabriksarbetare pratar under förmiddagspausen.
Kvinnan sa att hon kan fixa så chefen ger henne fritt resten av dagen.
"Hur gör du då?" undrar mannen som tycker det kan vara skönt att vara ledig.
"Vänta skall du se." svarar hon och vigt svingar upp i en takbalk och hänger i knävecken.
"Vad gör du?" frågar chefen när han strax kommer förbi.
"Jag är en lampa!"
Chefen tittar på henne. "Du är utarbetad och behöver ledigt resten av dagen."

När hon går, följer mannen efter henne.
"Vart skall du? frågar chefen.
"Jag går också hem, för det går inte att arbeta i mörker."
 
  • Gilla
  • Haha
50procent och 9 till
  • Laddar…
Erik_Hansson skrev:
Chápete?
Jag tror inte det. Jag var i Prag får ett tag sedan, och det verkar som om de har något slags ransonering på vokaler.
 
T Troberg skrev:
Jag tror inte det. Jag var i Prag får ett tag sedan, och det verkar som om de har något slags ransonering på vokaler.
Inte riktigt sant. Under 30-åriga kriget var det en finsk bataljon (Finland var som bekant en del av svenska stormakten då) som gjorde en räd mot den regionen, stal majoriten av vokalerna och infogade dem i finskan istället.
 
  • Gilla
  • Haha
Turbo_Tail och 12 till
  • Laddar…
FemTummar FemTummar skrev:
Inte riktigt sant. Under 30-åriga kriget var det en finsk bataljon (Finland var som bekant en del av svenska stormakten då) som gjorde en räd mot den regionen, stal majoriten av vokalerna och infogade dem i finskan istället.
Den personen var ju en klok jäkel - två vokaler av samma - låång vokal, en vokal - kort uttal. Svenskan fick som bekant vokalbrist och stirrade på konsonanter istället.
 
  • Gilla
phyx
  • Laddar…
Efter tre år börjar hustrun undra varför deras barn ser så olik ut dem båda och gör ett DNA test.
Hon ser då att ingen av dem kan vara förälder till barnet!

"Älskling, jag har något mycket allvarligt att berätta för dig."
"Vad är det?" undrar maken.
"DNA testet säger att det inte är vårt barn,"
"Kommer du inte ihåg? När vi skulle åka hem från BB hade vår baby fyllt blöjan och du sa, "Älskling, gå tillbaks och byt, jag väntar här."
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Älska
Magnus E K och 25 till
  • Laddar…
Hund sträcker ut sig i en gul skottkärra som ser ut som en badbalja med texten "När polarna försöker få en att bada i Sverige".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Lill72 och 2 till
  • Laddar…
Illustration av en tecknad mygga med texten "Det sägs att myggor bara angriper människor som tillhör en speciell blodgrupp, men hur hittar myggan just de människorna? De tar ett stickprov såklart!
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Ok, många har sett denna...!
Kvinna i rosa dräkt och hatt står på ett schackbrädemönstrat golv med man i röd dräkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Strip och 16 till
  • Laddar…
Fast om biskopen går fram så kan drottningen ta honom.
 
  • Gilla
Cruzze och 1 till
  • Laddar…
K
Utdrag ur en tidslinje som visar en Pripps ölburk från 1961 och en text som beskriver lanseringen av sänkbara ölburkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Ledsen
Nedro och 3 till
  • Laddar…
K Kortling skrev:
[bild]
Fast då var de av plåt, så de rostade sönder och upplöstes så småningom. Dagens aluminiumburkar däremot håller alldeles för länge.
 
  • Gilla
big mike
  • Laddar…
Fast jag har läst att aluminium binder fosfor som är orsaken till algblommningen. Så det kanske behövs fler aluminiumburkar på östersjöns botten. ;)
 
K Kortling skrev:
[bild]
Gick i tiden
 
  • Gilla
Snailman och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
[bild]
Blodgruppsdiet?
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Utklipp från tidning med anekdot om person som fångar inbrottstjuvar genom att påstå att de skjutits.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
BiFuel och 13 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.