Hej!

Jag är tacksam om någon vänlig själv vill tipsa mig om bästa placering av laddningsstation och hur man bör dra begränsningsslingor och guidekabel. Det gäller alltså en Husqvarna Automover 310.

Jag har markerat med rött X där det skulle kunna vara en naturlig placering i trädgården med tanke på el mm. Det är ju dock möjligt att dra fram el till de flesta platser om det skulle vara någon annan plats som är mer lämplig. De två X i mitten är tänkt för placering under altan. De andra får jag väl så småningom i så fall bygga ett litet garage till...


Skiss av en trädgård med huset i mitten, fyra röda X markerar föreslagna platser för en robotgräsklippares laddningsstation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lite lurig tomt, som jag ser det får du placera laddstation ex. nere till vänster och sedan göra huset som en ö. Sedan inträder problemet med att guidekabel, enl. manualen ej får korsa beg.kabel vilket då begränsar dragningen av densamma.
Dock lär det kunna funka i praktiken med guide korsande beg.kabel, som då kan dras runt huset.
 
Dra slingan runt tomten och gör sandlåda och hus till öar. Placera stationen där du vill, ser inga som helst problem att klippa tomten.
 

Bästa svaret

Om man vill slippa ha klipparen körandes på gången så skulle man kunna göra såhär.
 
  • Schematisk planlösning för trädgård med markerade gränskablar för robotgräsklippare runt hus och gång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.