Vi är intresserade av att bygga en 1-plans villa.
Vi har tittat på eksjöhus-sjöängen och sandhem, Vimmerbyhus-Lönneberga 133.
Är det någon som har pris på dessa hus??
mvh: Niklas
 
Hej, jag har inga priser men har byggt med Vimmerby Hus med dessvärra ganska tråkiga erfarenheter. Speciellt deras säljkontor i Partille Göteborg. De är båda väldigt duktiga på att ignorera och strunta i dig som kund när du väl skrivit på. Det är framför allt deras säljkontor i Partille Göteborg jag syftar på men även huvudkontorets VD ville inte svara på mina telefonsamtal eller ringa upp när jag sökt honom.
Finns mer att läsa om hur de uppför sig mot kunder. Sök här forumet så hittar ni mer.
Kan INTE rekommendera dessa som ni säkert redan har förstått.
Lycka till med husbygget.
/JBlad

 
Vi har byggt ett Sandhem för cirka 1 år sedan och trivs MYCKET BRA!

Vi valde bort köket inkl.alla vitvaror,badrumsinredningen i båda badrummen.Har gjort ett extra rum där det på ritningen är "uterum under tak".
Tillägg var panel i taket,extra rummet,klinkers i kök mm,dubbeldörr vid vardagsrummet och 2 avlånga fönster där(är ju en enkeldörr annars).
Vi har ett IKEA-kök i ek och alu.maskiner från Cylinda.Detta kök kostade 85-90´000:- och det var de pengarna man "fick tillbaka"när man valde bort HTH-köket & vita maskiner som ingick.Vi ville ha ett lite roligare kök än det som var standard.
Husbyggsats:1 118 000 + ca 815000 för totalentreprenad + lite ändringar (spotar i taket,"radonslang" under huset OM det någon gång visar sig vara radon där vi byggt)osv.ca 2 miljoner.

Trädgård med marktegel ,gräs,som jag lade i somras,tomt,inkoppling,bygglov mm blev med husbyggnation ca 2 500 000varav tomten endast kostade 70 000:-
 
  • 060708_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi skall bygga ett Sandhem. Huset kommer vecka 13 ;D
Är hittills väldigt nöjd med Eksjöhus.

Vi har också valt bort köket, skall köpa ett Ikea-kök, vilket har vi inte bestämt ännu :-/badrumsinredningen har vi också valt bort.

Tillägg: klinkers i kök, hallen, ingasat uterum+klinkers,köksö,spottar i vardagsrum och i köket. bubbelbad.






 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.