Hej på er alla!
Beställde en ny altandörr som vid leveransen visar sig inte vara riktigt slät på insidan på ett visst parti.
Kontaktat leverantören om en reklamation, men får till svar att träet är ett levande material och avslår därmed våran reklamation, men erbjuder 700:- som prisavdrag på en dörr för nästan 10'000:-.
Vad tycker ni, är jag för känslig eller ska man strida hårdare? Bilden visar den defekta delen som är på insidan.
 
  • En ny altandörr med en synlig defekt på insidan, bestående av ojämn yta eller skada på vitmålad trädel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det endast det lilla på bilden som du upptäckt som ett "fel"?
Om så nu är fallet så hade jag personligen varit väldigt tacksam för att de erbjöd prisavdrag. Själv hade jag visserligen aldrig ens brytt mig om att ta tag i det från början, hade varit skillnad om det varit repor eller dylikt.

Detta sagt då utan att ta hänsyn till vad man faktiskt har rätt till.
 
Det finns dörrar och dylikt i alu om man vill ha det "perfekt". Trä lever som sagt.
 
Detta signalerar bristfälligt underarbete inte ”levande material”.
Tycker inte det är något att bråka om på en lågprisdörr men ska inte accepteras på kvalitetsdörr.
Lösningen är inte aluminiumdörr med dåligt underarbete, kan se perfekt ut initialt, bedrövligt efter något år.
 
Hur skulle ett annat underarbete förhindrat att det där rest sig ? Det är ju möjligen så att man inte skulle ha valt just den där brädan.
 
Slipa, fukta, slipa igen. Brukar fungera bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.