Borde vara en g100 motor? Då ska du ha en vanlig spole innanför svänghjulet.
 
dof dof skrev:
Borde vara en g100 motor? Då ska du ha en vanlig spole innanför svänghjulet.
Ja, är en G100 motor. Måste man bort med svänghjulet för att nå den? Hur stökigt är det att få bort det?
 
Ja den sitter innanför svänghjulet. Kan vara lite bök att få lös svänghjulet då det suttit där en stund men brukar lösa sig. Har man en svänghjulsavdragare är det en baggis.
 
Jag blir ändå lite skeptisk till detta. De tändspolar jag har sett har haft kabeln till tändstiftet/tändhatten kopplad direkt i den. I mitt fall kommer det tre kablar till CDI-boxen. En kabel för "dödarfunktionen" och två normalgrova kablar som kommer från svänghjulshållet gissar jag. Sen går det en grov vanlig tändkabel till tändstiftet/tändhatten från CDI-boxen. Är det så det sett ut när du har sett tändspolen vid svänghjulet?

Edit:
Hittade denna som styrker din teori. Får testa ikväll. :)
http://www.honda-engines-eu.com/eecstatic/plans/ZG00E2001.png
 
Exploded view diagram of various mechanical parts and components for an engine.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ser det ut så där?
 
dof dof skrev:
[bild]
Ser det ut så där?
Precis så. :) Hittade det också precis.
Då blir det att ta fram skruvmejseln ikväll. Stort tack för hjälpen!
 
Man ska inte förbise det enklaste; har du bytt tändstiftet? Med stigande värme kan det lägga av för att sedan funka igen när det är kallt.
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Det har du helt rätt i. Har inte bytt det då jag i första skedet trodde det var relaterat till bränslet... Måste nog köpa ett nytt sånt på måndag och testa med.

Fick iaf lös tändspolen. Vart hittar jag en ny sån? Hittar ingen någonstans som är till denna motor. Kan man köra på någon "universal"?
 
Lutar åt att det blir avbrott i tändspolen när den blir varm. Tändstiftet verkar helt även som varmt.
 
Jag må vara tjurskallig; om du inte bytt stift så borde du nog göra det. Lite arbete och låg kostnad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.