Hej

En släkting har bett mig om hjälp att gjuta på hans gamla källaregolv, anledningen till detta är att de går in vatten genom golvet när de är regnigt ute,han säger att han har dränerat runt huset och satt pumpar som håller de mesta vatten borta.
Min fråga är hjälper de verkligen att lägga på 15cm betong? Kommer inte vattnet leta sig igenom ändå?

Tacksam för svar

Med vänlig hälsning,Martin
 
Hur och var kommer vattnet in ??, foto är bra på platsen där det kommer
 
J jonaserik skrev:
Hur och var kommer vattnet in ??, foto är bra på platsen där det kommer
Hej

Ska dit och kolla till helgen. Ska ta lite kort då.
Han säger att vattnet kommer in i dörr trösklar, där de är trä. Tanken är ju att ta bort allt trä.
 
Trösklar mitt i huset, ? går dom genom plattan, då är det mycket vatten under plattan som trycker upp
 
J jonaserik skrev:
Trösklar mitt i huset, ? går dom genom plattan, då är det mycket vatten under plattan som trycker upp
De är tydligen ett jätte problem:( han säger att han har försökt allt så gjuta på en kaka är sista utvägen. Men var tror du? Kan de lösa problemet?

Jag jobbar själv med att lägga betonggolv så jag vet hur jag ska göra men tror inte de kommer lösa något.
 
J jonaserik skrev:
Trösklar mitt i huset, ? går dom genom plattan, då är det mycket vatten under plattan som trycker upp
De klart att dom inte går genom plattan :)
 
Tveksamt att det hjälper då betong inte fäster i betong, det blir ett microskopiskt mellanrum som vattnet kommer att ( rinna i ) förflytta sig, Först måste det utredas var vattnet kommer in, en vanlig plats är mellan väggar och golv beroende på hur det är byggt. Tror du ska börja där och komma tillbaka, det kan finnas en lösning, billig eller dyr, mer eller mindre arbete
 
J jonaserik skrev:
Tveksamt att det hjälper då betong inte fäster i betong, det blir ett microskopiskt mellanrum som vattnet kommer att ( rinna i ) förflytta sig, Först måste det utredas var vattnet kommer in, en vanlig plats är mellan väggar och golv beroende på hur det är byggt. Tror du ska börja där och komma tillbaka, det kan finnas en lösning, billig eller dyr, mer eller mindre arbete
Ok tack
Jag ska åka dit på lördag och kolla. Tar lite kort och. Tror han sa att huset ligger vid något träsk så de har allt varit ett problem för han.

Tack för info

Med vänlig hälsning,Martin
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.