Första gången jag kliver in i ett västanvind, jag hoppas det huset är vad vi söker :D gillar planritningen. Ska på visningshus idag kl 15.00 OM vädret tillåter (snöoväder till max här emellan åt) vad ska jag tänka på mer än att se huset, + och - med något?
Det ska bli så spännande...
HJÄLP! :D
 
Gå flera varv!! Det är lätt att man missar något.

Möblera i huvudet, tänk dig in i hur ni lever. Var är
ni oftast?

Berätta gärna vad du tycker!! Nu är det (förhoppningsvis)
bara drygt en vecka kvar tills vårt hus kommer..... ;D

/Madde
 
Hoppas att ni tyckte att västanvind var fint!?? Vi är själva sugna på ett sådant! Vad kan man tänka sig för nf pris på ett sådant? Vi tänker bygga i sörmland, hoppas vi om banken bara ville höra av sig någon gång!!! :-/
 
runt 1.5 med puts och de tillval vi valt. Vi ska på lyckan visning i morgon.
Hoppas det går bra för er.
 
Är det totalt eller är det utan grund/tomt? Låter väldigt billigt!? Var är det ni ska bygga?
MVH Tina
 
Det är "bara" huset. puts, valmat tak, ekkök, rostfritt, hörnbubbel, braskamin etc ect. slutar på ca 1.9 milj med allt då menar jag inkl tomt, garage och allt där till.
Vad har ni fått för pris då?
 
Nej, vi har inte fått något pris ännu!!! Får ju inte tag på säljaren! Bara hans pappa som svarar ( och det är han som har snickarfirman som uppför huset!) och han sa räkna med 2 milj. i runda slängar!!! Då hade vi inte diskuterat varken tillval eller garage eller nått! Tror nog att vi ringer något annat närstående kontor istället!
Men är lite trögfattad.....grunden ingick alltså också i det priset? ::)
Var i sverige ska ni bygga? Vi ska bygga i Malmköping i sörmland har vi tänkt.
Tack!

PS. Det är eksjöhus vi pratar om och deras hus lyckan och västanvind ;) DS.
 
Ja för allt ger vi runt 1.8-1.9 milj och då har vi tomt, vatten/el, huset med tillbehör, garage (som vi bygger o putsar själv) + markarbete. Detta ska funka OM vi inte söter på sorta bumlingar=stenar i marken som måste sprängas. Ring försäljare. Vi har bestämt att bygga Lyckan, deras planlösning köpte vi mer när det gäller att ha en "egen" del till våran lille och kanske blir det fler då har de en egen toa med dusch, allrum och sovrum och vi har vår del.
Barn uppskattar nog det när de sedan blir äldre.
// Tina
 
:) Tack för era svar på mina nyfikna frågor! Är en aningens förvirrad i denna djungel :p!
Håller med om att Lyckans planlösning verkar bättre just med tanke på att barnen får en "egen" avdelning. Gud vad roligt - bara att gratulera :D er som har lyckats bestämma er!
ska ringa till ett annat kontor i morgon och se om lyckan kan vara större där ;) att få svar på våra frågor!
Virriga tacksamma från Tina!
 
Fick tag på försäljaren i Norrköping och blev mycket bra bemött :)
ska på visning på söndag och titta på Lyckan :D
Har äntligen fått tag på banken också!
Kul....väntar med spänning!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.