Tycker du ska kolla på Norska bastuaggregat. I Norge kör man 230 v trefas. Köper du ett Norskt aggregat borde det kunna inkopplas direkt.
 
  • Gilla
Mapos
  • Laddar…
Eller varför inte USA? Eller ved..
 
V vedklyv skrev:
Tycker du ska kolla på Norska bastuaggregat. I Norge kör man 230 v trefas. Köper du ett Norskt aggregat borde det kunna inkopplas direkt.
Tack för tipset, har hittat en leverantör i USA som har det jag behöver.
 
  • Gilla
Husqvarna220Ac
  • Laddar…
Karl Sundberg Karl Sundberg skrev:
Tack för tipset, har hittat en leverantör i USA som har det jag behöver.
Som du säkert förstår nu hade det aggregat du la in schema på fungerat lika bra om de har samma effekt. Och att resonemangen kring flera faser, nolla osv faller bara man kan få önskad spänning mellan två trådar i sin anläggning.

Är väl inte så vanligt med bastu i Mexico, de gånger och på de platser jag varit där är det nästan det sista jag tänkt på. :)
 
GK100 GK100 skrev:
Som du säkert förstår nu hade det aggregat du la in schema på fungerat lika bra om de har samma effekt. Och att resonemangen kring flera faser, nolla osv faller bara man kan få önskad spänning mellan två trådar i sin anläggning.

Är väl inte så vanligt med bastu i Mexico, de gånger och på de platser jag varit där är det nästan det sista jag tänkt på. :)
Jo visst så är det och om man lärt sig uppskatta bastubad och har möjlighet att bygga en så gör man det. Jag blir en av de få i detta land, där jag bor blir det dessutom ofta minusgrader på natten vintertid, vi har också öppen spis.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.