Jag ska hjälpa till att skydda barn från att hoppa/ramla i pool oavsiktligt. Poolen är en cirkulär ovanmarkspool, ca 3 m i diameter, som är delvis inbyggd/nedfälld i altan. Tidigare ägare av fastigheten hade inga barn, således inga tankar på att göra det barnsäkert...

Tanken är att göra en enkel konstruktion som man tar bort för att bada och lägger tillbaka när man badat klart. En tanke var att göra typ 4 sektioner med gångjärn emellan, så man kan vika bort delarna som sen kan hänga/ligga på en sidan. Dessa skulle sedan kunna låsas på plats med hänglås. I mitt huvud tänkte jag då regla cc 60 och sätta nån form av skiva som håller för barn (dvs max typ 50 kg) eller ett lass med snö på vintern.

Det jag är rädd för är att detta blir tungt som f-n om man reglar träreglar och lägger på en skiva, så att det blir näst intill ohanterligt.

Tankar, åsikter eller helt andra ideer på hur man kan göra detta eller hur andra löst det?
 
  • Handritad skiss av en cirkulär ovanmarkspool inbyggd i en altan med måttangivelser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kolla på www.plastman.se för inspiration. Med rätt val av material behöver du inte bygga ngn ram överhuvudtaget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.