Letar pump för bevattning från min brunn. Har hittat denna på byggmax. Nån som har erfarenhet? Vad behöver jag köpa till för att kunna börja vattna med spridare/spruta? Jag har eluttag i brunnen. Behöver jag montera nån typ av kran ovan pumpen för att öppna och stänga vattnet så pumpen startar, stänger av? I sådant fall vilken kran? Om inte hur startar och stänger man av pumpen?
 
Den pumpen startar och stoppar du med att slå på och av strömmen, du BÖR inte ha någon kran på utloppet.
Den pumpen ger dåligt tryck men ett onödigt högt flöde, kan bli dålig sprutt i spridaren.
5500 l/tim riskerar att snabbt torrlägga brunnen (jo det rinner till när pumpen stannar)

Välj en annan pump.

Protte
 
En riktig djungel det här. Är denna bättre https://www.k-rauta.se/produkt/pumpautomat-beulco-jet-82m-20-aqua-jet-gjutjarn/7331807054907? Tips på annan pump till vettigt pris som är enkel?

prototypen prototypen skrev:
Den pumpen startar och stoppar du med att slå på och av strömmen, du BÖR inte ha någon kran på utloppet.
Den pumpen ger dåligt tryck men ett onödigt högt flöde, kan bli dålig sprutt i spridaren.
5500 l/tim riskerar att snabbt torrlägga brunnen (jo det rinner till när pumpen stannar)

Välj en annan pump.

Protte
 
V Villa1949 skrev:
En riktig djungel det här. Är denna bättre [länk]? Tips på annan pump till vettigt pris som är enkel?

Den ser vettigare ut. startar och stoppar själv.
Kolla att det inte är mer än 8 meter vertikalt ner till vattenytan från pumpen.
Köp med bottenventil och sugslang.
Kran på utgående vatten och kopplingar och slang efter behag.

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.