skulle behöva ett litet förråd för grill, någon cykel, studsmatta etc. ca 3x 3,5 Tänkte låglytande pulpettak på det. På bauhaus hade de ett som var intressant men lite för kort i längd så blir nog bäst att bygga ett liknande själv. Det jag slogs av var att det var väldigt klena dimensioner på virket. ”Ramen” var byggd av vad jag uppfattade det som 45x45. Jag tänker nog satsa på 70 med 95 som takbalkar och grundram. Tänkte ställa grundramen på plattor med grus under. Funkar det? Sydvästra Skåne och tänker pappa taket


Förråd av trä med öppna dubbeldörrar och pulpettak från Bauhaus hemsida, dimensioner angivna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tomture61
Finns det snö där du bor ?
45 x 70 räcker mer än väl till väggar , 45 x 95 till tak
 
Sällan några snömängder nu förtiden och ska ju bara vara förråd..men då är jag rätt ok på det. Vad ska jag ha som väggbrädor? Ngn form av liggande spont och så tänkte jag sätta vindpapp på insidan.men ingen isolering
 
Tomture61
Ang beklädnad på utsida , hur ser huset ut ?
Kanske matcha boningshusets utsida .
Mellan brädor och vindpapp bör du ha läkt som skapar ventilation mellan materialen .
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Ang beklädnad på utsida , hur ser huset ut ?
Kanske matcha boningshusets utsida .
Mellan brädor och vindpapp bör du ha läkt som skapar ventilation mellan materialen .
Ok. Läkten hade jag inte koll på. Bara kollat prefab varianter från hornbach och tänkte att set kunde vara en idé att sätta papp på insidan men kanske inte tillför ngt när vi ändå bara ska ha det som kall förråd. Huset är gult tegel, förrådet tänker vi ngn ljusgrå kulör
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.