Hej! Frågan kanske inte hör hit men jag tänkte att det här va ändå bästa forumet att ställa frågan på. Har fått så bra svar här tidigare.

Det kommer en kille och målar nästa vecka i min nyinköpta lägenhet. Han ska måla det mesta i 2 rok. Han kom med kort varsel och jag är Så tacksam att han kunde ta åt sig detta!
Lägenheten blir otroligt varm. Och det väntas vara fint väder nästa vecka.
Jag tänkte ställa dit något att dricka. Tyvärr är kylen urkopplad men tänker att vätska är viktigt.
Är det konstigt om jag gör det?
Har aldrig anlitat hantverkare tidigare.
Vad hade ni velat ha om ni fick välja? Läsk? Bubbelvatten? Annat?
 
  • Gilla
  • Älska
kulle och 4 till
  • Laddar…
Jag skulle säga att det är väldigt uppskattat med kunder som visar att dom bryr sig om en. Med det sagt så skulle jag säga köp vatten eller lite blandat, det värsta som kan hända är att det inte dricks upp men gesten kommer uppskattas oavsett!
 
  • Gilla
brfbo och 3 till
  • Laddar…
Snällt! Inte många som tänker på stackare som sliter i hettan :cry:
Har du tillgång till en kylväska?
Lite läsk 33cl, vatten 33cl , 6-8 burkar blir nog uppskattat :ok:

Med vänlig hälsning, fremax
 
Fyra burkar läsk/vatten, två burkar starköl.
 
  • Gilla
  • Haha
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Min snickare är golfgalning så jag köpte honom golfbollar för 450 kr. Då han verkligen ställt up och gjort allt för att mitt kök ska bli bra och vi har haft ett grymt samarbete.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Några flaskor Cola o en påse giflar (y)
 
En organisk quinoasallad med pumpakärnor och lite organiska grönsaker och lite ingefärsvatten. Sånt brukar hantverkare äta annars också.
 
  • Haha
  • Gilla
altaxis och 3 till
  • Laddar…
S johd01 skrev:
En organisk quinoasallad med pumpakärnor och lite organiska grönsaker och lite ingefärsvatten. Sånt brukar hantverkare äta annars också.
Det tackar vi inte nej till, så länge rätten ackompanjeras med en mediumgrillad oxfilé och en platta starköl :ok:
 
Skämt åsido, så brukar vi hantverkare inte förvänta oss att bli bjudna på saker, men det är alltid trevligt när det händer.

Är det varmt så ställ dit några flaskor vatten i en kylväska. Vill du lyxa till det så kan du fixa en termos kaffe och några bullar :)
 
  • Gilla
brfbo och 1 till
  • Laddar…
Tack snälla för svar allihopa! Va skönt att höra att de inte skulle vara konstigt . Ska absolut ställa dit olika att dricka och äta
Kylväska va ju en bra ide! Termosen hoppas jag inte ligger nedpackad redan .
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Mycket trevligt tänkt!
 
  • Gilla
brfbo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.