Hejsan

Jag håller på och river en vägg, steg för steg. Jag är vid elen och det är inget komplicerat, lite kablar och dosor ska bort, andra ska flyttas. Tyvärr så har jag stött på patrull. Det är en dosa jag behöver bli av med och jag har rensat den från det som "skickas vidare" men det som skickas till dosan är problemet. Jag kan inte för denna värld hitta var ursprunget är, jag tror mig veta var jag ska forsätta kolla men i dagsläget är det inte möjligt.

Tyvärr så är denna inte ensam i sin grupp eller sin säkring så även att den är av/ur nu så behöves den sen. Hur kan jag på bästa sätt just nu klippa kablarna och säkra dessa tills jag kan fortsätta sökningen?

Jag förstår att detta inte är det bästa så jag behöver det säkraste och näst bästa just nu.

Tack på förhand
Mvh Tobbe
 
Bäst, sätt dit en WAGO på varje tråd.
Näst bäst, några varv eltejp på varje tråd.

Protte
 
  • Gilla
FDT och 1 till
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Bäst, sätt dit en WAGO på varje tråd.
Näst bäst, några varv eltejp på varje tråd.

Protte
Ok så någon klämma är en hållbar metod?
Jag tänkte även undvika några kontaktytor från kabeln så då kanske en ubåt eller sockerbit är fullgott med?

Tack för svar
Mvh Tobbe
 
  • Gilla
Du och 19till
  • Laddar…
Jag tog till slut den bästa vägen och hoppades på tur så gick igenom x antal uttag och brytare för att finna lite hjälp på traven och turen infann sig så nu är alla kablar borta
 
  • Gilla
GK100 och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.