Hej. Jag håller på att renovera ett rum då sotaren var irriterad på att det är inbyggda garderober mot murstocken. (Byggdes någon gång på 70talet kanske?).

Efter att garderoberna revs så ser murstocken överlag fin ut. Den är putsad med något sandliknande material då det känns som sand när jag tar på den, samtidigt så lossnar det små sandkorn.

För att göra sotaren glad tänkte jag putsa den, sen måla den vit. Men vilket puts skall jag använda? Och vilken färg?

Mvh
Andreas

Putsad murstock i ett renoveringsprojekt med synlig, sandlik yta där inbyggda garderober har avlägsnats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en putsad murstock med en liten skada och lossnande sandkorn, behov av omputsning och målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en putsad murstock med vit färg som flagnar och sandkorn synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Murstock putsad med sandliknande material med lossnande småkorn vid kanten mot tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Claes Sörmland
Du kan laga skadorna med vanligt C-bruk ofta kallat "putsbruk" eller liknande. Du kan måla med vanlig väggfärg eftersom det inte på blir så varmt.
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Du kan laga skadorna med vanligt C-bruk ofta kallat "putsbruk" eller liknande. Du kan måla med vanlig väggfärg eftersom det inte på blir så varmt.
Okej, tack för infon. Denna murstock ligger på övervåningen. Våningen under sitter en braskamin vi använder, men det kanske inte gör någon skillnad?
 
C-bruk användes för att återställa alla skavanker. Snart skall jag lägga ett lager gipsputs för utseendets skull. Något som använts på vinden med fint resultat
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.